Porsche Macan Forum banner

23 Macan S vs GTS

2 reading
67K views 103 replies 30 participants last post by  Cheesehead8  
#1 · (Edited)
Próbuję zdecydować między S i GTS. Zależy mi głównie na osiągach, wrażeniach z jazdy i podstawowej wygodzie (wszystko w pewnym stopniu, nie zamierzam jeździć po torze ani nic). Dwie różne konfiguracje mają około 14 tys. dolarów różnicy (po opodatkowaniu) z podobnymi opcjami (pomniejszonymi o to, co jest standardem w GTS). Jedyną rażącą różnicą między S i GTS, jaką widzę, jest moc, ale nie mam nic przeciwko tuningowi ECU, gdy tylko będzie dostępny. Skłaniam się ku S, ponieważ nie jestem pewien, czy warto wydać 14 tys. dolarów za różnicę między S i GTS.

S: Kod Porsche
GTS: Kod Porsche

EDIT: Widziałem ten film po opublikowaniu i może ci pomóc, jeśli się wahasz.

 
#2 ·
Próbuję zdecydować między S i GTS. Zależy mi głównie na osiągach, wrażeniach z jazdy i podstawowym komforcie (wszystko w pewnym stopniu, nie zamierzam jeździć po torze ani nic).
Dwie różne konfiguracje mają około 14 tys. dolarów różnicy (po opodatkowaniu) z podobnymi opcjami (pomniejszonymi o to, co jest standardem w GTS). Jedyną rażącą różnicą między S i GTS, jaką widzę, jest moc, ale nie mam nic przeciwko uzyskaniu tuningu ECU, gdy będzie dostępny. Skłaniam się ku S, ponieważ nie jestem pewien, czy warto wydać 14 tys. dolarów za różnicę między S i GTS.

S: Kod Porsche
GTS: Kod Porsche
Masz rację, że rozpiętość 14 tys. dolarów za dodatkowe 59 KM zdecydowanie nie jest powodem, aby wybrać GTS zamiast S imo. Dla większości w normalnej codziennej jeździe po mieście trudno byłoby dostrzec różnicę.

Jeśli jednak zależy Ci na najbardziej dynamicznej jeździe / prowadzeniu, jaką może zaoferować Macan, wybierz GTS. Zostało to omówione w wielu wątkach, ale z jakiegoś powodu ten pomysł, że jedyną różnicą między nimi jest specyfikacja KM, jest całkowicie nietrafiony. To samo dotyczy tych, którzy wybierają 2022/23 S, myśląc, że dostają zeszłoroczny GTS. Nie dostają. O wiele więcej wchodzi w GTS po stronie dynamiki jazdy i prowadzenia, co łatwo je oddziela. Jeśli wybierzesz S, będzie to świetny samochód z więcej niż wystarczającą mocą, ale jeśli zależy Ci na jak najlepszej dynamice i prowadzeniu, prawdopodobnie wkrótce potem wpadniesz w grę "powinienem był" z GTS.
 
#5 ·
Masz rację, że rozpiętość 14 000 $ za dodatkowe 59 KM zdecydowanie nie jest powodem, aby wybrać GTS zamiast S imo. Dla większości w normalnej codziennej jeździe po mieście trudno byłoby dostrzec różnicę.

Jednak jeśli szukasz najbardziej dynamicznej jazdy / osiągów prowadzenia, jakie może zaoferować Macan, wybierz GTS. Zostało to omówione w wielu wątkach, ale z jakiegoś powodu ten pomysł, że jedyną różnicą między nimi jest specyfikacja KM, jest całkowicie nietrafiony. To samo dotyczy tych, którzy wybierają 2022/23 S, myśląc, że dostają zeszłoroczny GTS. Nie dostają. O wiele więcej wchodzi w GTS po stronie dynamiki jazdy i prowadzenia, co łatwo je oddziela. Jeśli wybierzesz S, będzie to świetny samochód z więcej niż wystarczającą liczbą KM, ale jeśli szukasz najlepszej możliwej dynamiki i prowadzenia, prawdopodobnie wkrótce potem wpadniesz w grę "powinienem był" z GTS.
Dzięki. Trudno mi sobie wyobrazić, jak wygląda różnica między S a GTS, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy (zakładając podobną moc) w większości typowych sytuacjach drogowych (przy najbardziej dynamicznej jeździe i zwykle w mieście / na autostradzie, a nie w zakrętach lub na torze). Jeśli poprowadzę te dwa samochody w tych sytuacjach jeden po drugim, czy GTS będzie tak dużo lepszy, że powiem: "WOW! GTS jeździ i prowadzi ooo wiele lepiej"? (Chciałbym spróbować, ale nie mogę znaleźć dealera, który przetestowałby 22 S/GTS) Jestem pewien, że GTS jest lepszy, ale czy kiedykolwiek doprowadzę go do granicy, w której oddziela GTS od S, to moje pytanie.
 
#3 ·
Próbuję zdecydować między S i GTS. Zależy mi głównie na osiągach, wrażeniach z jazdy i podstawowej wygodzie (wszystko w pewnym stopniu, nie zamierzam jeździć po torze ani nic).
Dwie różne konfiguracje mają około 14 tys. dolarów różnicy (po opodatkowaniu) z podobnymi opcjami (pomniejszonymi o to, co jest standardem w GTS). Jedyną rażącą różnicą między S i GTS, jaką widzę, jest moc, ale nie mam nic przeciwko uzyskaniu tuningu ECU, gdy stanie się dostępny. Skłaniam się ku S, ponieważ nie jestem pewien, czy warto wydać 14 tys. dolarów za różnicę między S i GTS.

S: Kod Porsche
GTS: Kod Porsche
Widziałem wiele osób kupujących niższą wersję i myślących o GTS za każdym razem, gdy widzą taką. Nigdy nie widziałem odwrotnie. Jesteś już głęboko w S. Weź głęboki oddech!!
 
#6 ·
Widziałem wiele osób kupujących niższą wersję i myślących o GTS za każdym razem, gdy widzą taką. Nigdy nie widziałem odwrotnie. Jesteś już głęboko w S. Weź głęboki oddech!!
😄 Właściwie to mógłbym mieć gdzieś znaczek, jeśli nie potrafię przekonać siebie, że GTS jest wart o wiele więcej dla MOICH potrzeb i pragnień. Niestety, bez jazdy oboma, prawie niemożliwe jest dla mnie uzyskanie odpowiedzi... i zależy mi na tym, żeby nie wydawać dodatkowych % jeśli nie jest to warte zachodu (ponownie dla moich potrzeb i pragnień).
 
#4 · (Edited)
  • GTS ma PSCB i są one znacznie większe i mniej zakurzone
    • Macan S:
    • 360 mm przód
      330 mm tył

      Macan GTS PSCB:
      390 mm przód
      356 mm tył
  • Większa moc, w ramach gwarancji bez tuningu.
  • Sportowy układ wydechowy Porsche jest standardem.
  • Zawieszenie pneumatyczne dostrojone i obniżone jest standardem. (Zaktualizowano)
  • Wartość odsprzedaży jest znacznie wyższa.
 
#11 ·
  • GTS ma PSCB i są one znacznie większe i mniej pylące
    • Macan S:
    • 360 mm przód
      330 mm tył

      Macan GTS PSCB:
      390 mm przód
      356 mm tył
  • Większa moc, w ramach gwarancji bez tuningu.
  • Sportowy układ wydechowy Porsche jest standardem.
  • Zawieszenie pneumatyczne jest standardem.
  • Wartość odsprzedaży jest znacznie wyższa.
Zdaję sobie sprawę z różnicy, ale czy warto dopłacić 14 000 dolarów, aby dostać to, co wymieniłeś powyżej?

Szczerze mówiąc, myślę, że różnica w działaniu hamulców nie będzie w ogóle zauważalna podczas normalnej, a nawet dynamicznej jazdy od czasu do czasu. (Wybór klocków hamulcowych prawdopodobnie zrobi bardziej zauważalną różnicę)

PSE to coś, na czym mi zbytnio nie zależy, w przeciwnym razie dodałbym to do S.

AS jest uwzględnione w obu scenariuszach.

Jeśli chodzi o wartość odsprzedaży, słyszałem o tym wcześniej, więc przetestowałem to za pomocą KBB. (Standardowe wyposażenie z przebiegiem 50 000 mil w bardzo dobrym stanie dla używanych)

MSRP
2018 GTS 68 900 $
2018 S 55 400 $
Różnica: 13 500 $

Używane ceny 2022 KBB (od osoby prywatnej)
2018 GTS 55 006 $ (79,8% wartości początkowej)
2018 S 47 520 $ (85,8% wartości początkowej)
Różnica: 7 486 $

Jeśli już, to S wydaje się być lepszy w odsprzedaży. Zdaję sobie sprawę z różnych zmiennych, które na to wpływają, więc nie będę się w to zagłębiał, ale to tylko szybkie i brudne badania.

Poza tym, chyba że GTS stanie się klasykiem, a S nie, nie będę opierał swojej decyzji o zakupie na ewentualnej przewadze w odsprzedaży, która może, ale nie musi się zdarzyć.

Nie krytykuję twoich komentarzy i doceniam, że je wskazałeś, ponieważ wszystkie są ważne. Po prostu nie uważam ich za czynniki, które wpływają na moją decyzję.
 
#17 ·
Zamiast kosztu początkowego, pomyśl może o "koszcie posiadania". Tak, GTS kosztuje teraz 14 tys. dolarów więcej, ale również odsprzeda się za więcej w przyszłości. Może nie 14 tys. dolarów więcej, ale 5-8 tys. dolarów brzmi całkiem rozsądnie. Różnica wynosi teraz 6 tys. - 9 tys. dolarów w ciągu następnych X lat.
Zobacz mój post powyżej. Najwyraźniej tak nie jest, wynika to z moich szybkich, jednorazowych, nieoficjalnych badań.
Ponownie, GTS z wyższą ceną katalogową będzie oczywiście miał wyższą cenę odsprzedaży, ponieważ zapłaciłeś za niego więcej na początek. GTS nie będzie miał lepszej wartości odsprzedaży (tj. mniejszej deprecjacji) niż S.
 
#10 ·
Chciałbym dodać (jako właściciel GTS, i być może to tylko głupia rzecz dla mnie), że jest coś w prowadzeniu GTS, co wywołuje inne emocje niż w przypadku S. Znowu, S będzie świetnym samochodem, ale częścią doświadczenia związanego z posiadaniem odznaki Porsche jest ta emocja. Dla mnie GTS stawia emocje na najwyższym poziomie. Mając to na uwadze przy budowie, być może warto ponownie rozważyć opcję herbu Porsche na zagłówkach. Otrzymujesz GTS wszyte na zagłówkach jako standard i to jest oczywiście zarezerwowane dla wykończenia GTS.
 
#18 ·
Chciałbym dodać (jako właściciel GTS, i może to dla mnie głupota), że jazda GTS wywołuje inne emocje niż S. Znowu, S będzie świetnym samochodem, ale częścią doświadczenia posiadania odznaki Porsche jest ta emocja. Dla mnie GTS stawia emocje na najwyższym poziomie. Mając to na uwadze przy budowie, możesz chcieć ponownie rozważyć opcję herbu Porsche na zagłówkach. Standardowo otrzymujesz GTS wszyte na zagłówkach i to jest oczywiście ekskluzywne dla wykończenia GTS.
Myślę, że rozumiem, co masz na myśli.
Zastanawiam się, ilu obecnych kierowców GTS wybrałoby GTS zamiast S, gdyby nigdy wcześniej nie jeździli Macanem przed wyborem GTS i byli w ślepym teście między dwoma samochodami, samochodem A i samochodem B z wyższą ceną o 14 tys. Zgaduję, że prawdziwy czynnik decydujący sprowadza się do tego, ile naprawdę warte jest dla ciebie 14 tys. 😀. Moje pytanie wydaje się wadliwe.

Może herb GTS rozwiąże wszystkie moje dylematy 😉
 
#20 ·
Niestety porównujesz model S z 2018 roku z modelem GTS z 2018 roku. W tym przypadku powinieneś porównać go z modelem Turbo z 2018 roku. Zmiana oznaczenia modelu na rok 2022 sprawia, że porównania są inne.
To jedyne, co możemy w tej chwili zrobić, ponieważ nie wiemy, jak nowe zmiany w modelu wpłyną na wartości odsprzedaży i jak przyszli nabywcy będą postrzegać zmianę w gamie. Jedynym powodem, dla którego użyłem istniejących numerów i modeli, było to, że ludzie mówią, że GTS ma lepsze wartości odsprzedaży niż S, bez konkretnych faktów. Ponownie, to nie jest idealne, ale daje wgląd w to, że GTS nie ma "znacznie wyższych wartości odsprzedaży", przynajmniej historycznie.
 
#23 ·
Przewijając do przodu o dziesięć lat, a może nawet pięć lat, Macan GTS z 2022 roku stanie się rzadkim, ostatnim tego rodzaju, poszukiwanym samochodem dziedzictwa z epoki silników spalinowych. Próba przewidzenia dzisiaj, jakie będą wartości odsprzedaży S i GTS, gdy samochody z silnikami spalinowymi przestaną być produkowane, to w tej chwili jak rzut lotką z zasłoniętymi oczami. Ale ogólna zasada jest taka: rzadkość podnosi ceny, a im rzadsza rzecz, tym większy wzrost ceny.
 
#38 ·
Jeśli zależy Ci na osiągach, idź na całość. GTS.

Albo spójrz na M40i. Poruszają się jak nietoperz z ****.
Dokładnie! Kiedy kupujesz Porsche i chcesz osiągów, to nie jest tanie. Jeśli chcesz zaoszczędzić trochę pieniędzy, kup Bimmera.
 
#27 ·
Dla kogoś, kto przeszedł z Macana S z 20 roku na Macana GTS z 22 roku, to przepaść. Trzeba przyznać, że dotyczy to również tego, że modele z 22 roku zostały "ulepszone". Być może częściowo ze względu na różnicę w opcjach między samochodami, GTS sprawia wrażenie znacznie bardziej stabilnego i sprawnego samochodu. Pomijając wzrost mocy, standardowe zawieszenie pneumatyczne PASM i sportowy wydech w połączeniu z podwójnym turbodoładowaniem sprawiają wrażenie, jakbyś siedział w samochodzie sportowym.

Jak mówili inni, samochody kosztują tylko tyle, ile tracą na wartości, a ostatni ICE GTS będzie miał całkiem spore szanse na najmniejszy spadek wartości.
 
#32 ·
Pozwólcie, że będę głosem opowiadającym się za S...to wciąż dobry samochód, i jak zauważyli inni, ma ten sam silnik V6, który miał GTS 2020-2021 (co oznacza tę samą moc/moment obrotowy). I nie zapominajcie, że S wciąż jest ogromnym ulepszeniem w stosunku do podstawowego Macana. Weźcie przydział S i cieszcie się nim. Wykorzystajcie zaoszczędzone pieniądze na dodatkowe opcje z fabryki lub rynku wtórnego.

Oczywiście jestem stronniczy w stosunku do S...ale wszyscy na tym forum są i tak stronniczy w stosunku do tego, co polecają ;)
 
#33 ·
Pozwólcie, że będę głosem opowiadającym się za S...to wciąż dobry samochód, i jak zauważyli inni, ma ten sam silnik V6, który miał GTS 2020-2021 (co oznacza tę samą moc/moment obrotowy). I nie zapominajcie, że S wciąż jest ogromnym ulepszeniem w stosunku do podstawowego Macana. Weź przydział S i ciesz się nim. Wykorzystaj zaoszczędzone pieniądze na dodatkowe opcje z fabryki lub rynku wtórnego.

Oczywiście jestem nastawiony do S...ale wszyscy na tym forum są nastawieni do tego, co polecają ;)
Lepiej załóż swój kombinezon ognioodporny! (JK)
Jestem również zainteresowany Macan E, więc czuję, że wszechświat mówi mi, żebym po prostu wziął S i wymienił go za 4, 5 lata na Macan E.
 
#34 ·
Budżet też się liczy. Mój model S z 2021 roku kosztował 75 tys. dolarów, a GTS po mojemu kosztowałby około 81 tys., ale z zawartością wartą około 10-15 tys. dolarów więcej. Z pewnością "lepsza wartość". Ale i tak kupiłem S. Stać mnie na większość samochodów, ale dość tego. Większość dynamicznych różnic jest na marginesie, gdzie nie jeździmy zbyt często. A co do odsprzedaży? Zapomnij o tym. To nie jest główny powód, dla którego kupuje się samochód, to rozstrzygnięcie, a między tymi dwoma wyborami różnica byłaby niewielka. W porównaniu na przykład z Maserati, to tak.

Znasz sztuczkę z rzutem monetą, prawda? Orzeł to S, reszka to GTS. Rzuć monetą, ale nie patrz. Zamiast tego zapytaj siebie: "Czym chcę, żeby to było?" Przecina dużo szumu.
 
#36 ·
Budżet też się liczy. Mój egzemplarz S z 2021 roku kosztował 75 tys. dolarów, a GTS w moim wydaniu kosztowałby około 81 tys., ale z zawartością wartą około 10-15 tys. dolarów więcej. Z pewnością "lepsza wartość". Ale i tak kupiłem S. Stać mnie na większość samochodów, ale dość tego. Większość dynamicznych różnic jest na granicy, gdzie nie jeździmy zbyt często. A jeśli chodzi o odsprzedaż? Zapomnij o tym. To nie jest główny powód zakupu samochodu, to rozstrzygnięcie, a między tymi dwoma wyborami delta byłaby niewielka. W porównaniu na przykład z Maserati, tak.

Znasz sztuczkę z rzutem monetą, prawda? Orzeł to S, reszka to GTS. Rzuć monetą, ale nie patrz. Zamiast tego zapytaj siebie: "Czego mam nadzieję, że to jest?" Przecina dużo szumu.
Niektórzy ludzie rzucą monetą i będą chcieli S. Muszą się usprawiedliwiać, jeśli nie byli żarłokami. Często słyszę, jak mówią: "Kupiłem samochód, ale nie najdroższy". Są inni, którzy nie mogą pogodzić się z faktem, że przegapili okazję, gdy byli tak blisko. Za każdym razem, gdy widzi lub nawet słyszy nazwę innego samochodu, którego chciał, będzie mu to przeszkadzać. Jeśli nim jeździ, jest jeszcze gorzej. 14 000 dolarów na terenie Porsche to margines. Widziałem, jak ludzie wychodzili i dodawali oprogramowanie, wydech i sprężyny, których łączna wartość była znacznie wyższa, aby spróbować uzyskać osiągi z samochodu, który mieli przed sobą w dniu pierwszym. Chociaż jest to bardziej powszechne w przypadku 911, czasami widzę to tutaj z Macanem.

Prawda jest taka, że jeśli "budżet się liczy", to są o wiele tańsze samochody niż Porsche. Kupuję te rzeczy, ponieważ każda z nich jest małym kawałkiem historii motoryzacji i moją szansą na jej posiadanie.

Za każdym razem, gdy kupiłem jeden z tych samochodów, zamykam oczy i otwieram je z samochodem przede mną, co wywołuje uśmiech na mojej twarzy.

Jedna rzecz, którą ten wątek dla mnie zrobił. Byłem niezdecydowany, czy wrócić na konia, czekając rok na samochód po dramacie czekania na mojego 911. Myślę, że w przyszłym tygodniu wpłacę zaliczkę na mojego nowego GTS. Chyba wracam do konfiguratora. Za rok sprzedam moje turbo z 2020 roku. Oglądałem filmy z GTS. Naprawdę sprawili, że ten jest jeszcze lepszy i pomimo podwyżki ceny, nadal jest to świetna wartość w Porchelandii.
 
#37 · (Edited)
Cóż, pozwólcie, że pójdę pod prąd.

Byłem w dokładnie takiej samej sytuacji jak Ty i wybrałem S zamiast GTS, z dwóch głównych powodów:
  • Potrzebowałem samochodu z napędem na wszystkie koła na nadchodzącą zimę, ponieważ mój Miata, jakkolwiek wspaniały, naprawdę już się nie sprawdza.
    Mój dealer łaskawie oszczędził alokację S na maj, którą mieli dla swojego salonu, gwarantując, że mój samochód wyląduje w którymś momencie lata.
    Zamówienie GTS doprowadziłoby mnie do przyszłego roku, co jest niemożliwe.
  • Naprawdę nie jestem wielkim fanem wyglądu GTS. GTS na zagłówkach, GTS na desce rozdzielczej, GTS na bocznych ostrzach, GTS to, GTS tamto. To po prostu takie... krzykliwe? I większość z tego nie może być wyłączona.
    Wolę bardziej trzeźwe domyślne wnętrze S. Nie obchodzą mnie już wszystkie "sportowe" rzeczy, miałem dość Alcantary w moim Miata.
Moja rada byłaby taka, aby zamówić samochód, którego potrzebujesz. To jest wspaniałe w Porsche: zbuduj samochód zgodnie z Twoimi dokładnymi specyfikacjami. Omów opcje ze swoim partnerem, który będzie nim jeździł, a nie z przypadkowymi użytkownikami Internetu.
 
#39 ·
Moja rada byłaby zamówić samochód, którego potrzebujesz. To jest wspaniałe w Porsche: zbuduj samochód zgodnie z Twoimi dokładnymi specyfikacjami. Omów opcje ze swoim partnerem, który będzie nim jeździł, a nie z przypadkowymi użytkownikami Internetu.
Kiedy przychodzisz na Forum Macan z prośbą o poradę/opinię zorientowaną na osiągi, nie bierzesz udziału w dyskusji z przypadkowymi użytkownikami Internetu.
Naprawdę nie jestem wielkim fanem wyglądu GTS. GTS na zagłówkach, GTS na desce rozdzielczej, GTS na ostrzach bocznych, GTS to, GTS tamto. To po prostu wydaje się takie... krzykliwe? I większość z tego nie może być wyłączona.
GTS to nie tylko odznaka na desce rozdzielczej, na zagłówkach czy na ostrzach bocznych. Zdecydowanie możesz je wyłączyć, jeśli czujesz taką potrzebę. To, co większość ludzi tutaj mówi o GTS, możesz również przeczytać w wielu recenzjach/publikacjach dostępnych gdzie indziej. Oni też z pewnością nie pochodzą od przypadkowych użytkowników Internetu.
 
#47 ·
Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, ponieważ wydaje się, że największym czynnikiem jest różnica w cenie wynosząca 14 000 $. Więc wybierz S i nie oglądaj się za siebie. Oba to wspaniałe samochody
Zgadzam się. Jak wspomniałem w jednej z moich odpowiedzi, to moja wina, że zadałem subiektywne pytanie, w którym 14 tys. może mieć zupełnie inne znaczenie dla ludzi w porównaniu z tym, co otrzymujesz w zamian. Jasne, to nie tak duża różnica w porównaniu z całkowitym kosztem samochodu, ale czy byłbym w stanie to uzasadnić, gdybym nie był w stanie doświadczyć wystarczającej różnicy, nie doprowadzając samochodu do progu, który odróżnia GTS od S? W każdym razie czynnik listy oczekujących stał się decydujący, więc proszę uznać to pytanie za przynajmniej dla mnie za odpowiedziane :)
 
#49 ·
Próbuję zdecydować między S a GTS. Zależy mi głównie na osiągach, wrażeniach z jazdy i podstawowym komforcie (wszystko w pewnym stopniu, nie zamierzam jeździć po torze ani nic).
Dwie różne konfiguracje mają około 14 tys. dolarów różnicy (po opodatkowaniu) z podobnymi opcjami (pomniejszonymi o to, co jest standardem w GTS). Jedyną rażącą różnicą między S a GTS, jaką widzę, jest moc, ale nie mam nic przeciwko uzyskaniu tuningu ECU, gdy będzie dostępny. Skłaniam się ku S, ponieważ nie jestem pewien, czy warto wydać 14 tys. dolarów za różnicę między S a GTS.

S: Kod Porsche
GTS: Kod Porsche
Wszyscy wiemy, że nie ma nic praktycznego ani rozsądnego finansowo w kupowaniu Porsche. To powiedziawszy, jeśli 14 tys. dolarów nie jest dla ciebie wielkim problemem w tym momencie, mówię: idź na całość (nie dosłownie). Wymieniam mojego GTS z 2020 roku na 2022 za miesiąc. Zawsze przeszkadzało mi, że mój silnik (który jest teraz silnikiem S) był celowo osłabiony. Moje przeczucie mówi mi, że MOŻESZ nie dokonywać 100% porównania jeden do jednego. Być może w GTS są jakieś dodatki, które nie mają dla ciebie znaczenia. Teraz moje przeczucie nie jest wiarygodne, więc daj mi znać, jak bardzo się mylę 😊
 
#52 ·
Myślałem dzisiaj o stopniu sprężania 10,5 w 22GTS i stopniu sprężania 11,2 w 22S. Muszą istnieć fizyczne modyfikacje silnika, takie jak tłoki lub wał korbowy itp., aby osiągnąć niższy stopień sprężania. Zatem są to różne silniki. Wątpię, żeby użyli uszczelki głowicy, co byłoby trochę sprzeczne z niemiecką inżynierią, ale mogę się mylić.
 
#54 ·
Dziś myślałem o stopniu sprężania 22GTS wynoszącym 10,5 i stopniu sprężania 22S wynoszącym 11,2. Muszą istnieć fizyczne modyfikacje silnika, takie jak tłoki lub wał korbowy itp., aby uzyskać niższy stopień sprężania. Zatem są to różne silniki. Wątpię, żeby użyli uszczelki głowicy, co byłoby trochę sprzeczne z niemiecką inżynierią, ale mogę się mylić.
Silniki turbodoładowane lub doładowane mają niższe stopnie sprężania niż silniki wolnossące.

Wiem, że moje doładowane corvetty pracują z doładowaniem od 0 do 12 psi, nie jestem pewien, jakie jest maksymalne doładowanie GTS przy WOT z fabryki?