Porsche Macan Forum banner

Kodowanie Porsche

2 reading
30K views 30 replies 16 participants last post by  Chinner  
#1 ·
Cześć Ludzie

Nowy w świecie Porsche. Właśnie mam zamiar zamówić własne Macan Turbo. Pochodzę ze świata BMW, gdzie mogłem kodować swoje samochody pod kątem funkcji i funkcjonalności?

Czy jest to możliwe w świecie Porsche?

Dzięki!
Tim
 
#4 ·
Cześć Ludzie

Nowy w świecie Porsche. Właśnie mam zamiar zamówić własnego Macana Turbo. Pochodzę ze świata BMW, gdzie mogłem kodować swoje samochody pod kątem funkcji i funkcjonalności?

Czy jest to możliwe w świecie Porsche?

Dzięki!
Tim
Czytając niektóre odpowiedzi, myślę, że nie zrozumieli pytania.

Wiem, co masz na myśli: Kodowanie, czyli podłączenie laptopa do portu ODBII i uruchomienie E-Sys... Robiłem to intensywnie w moich byłych BMW, ale nigdy w moich poprzednich Porsche.

Kiedy w przyszłym miesiącu dostanę swojego Macana GTS, dowiem się więcej na ten temat, aby zobaczyć, co można z nim zrobić :D

Pozdrawiam!
 
#6 ·
Czytając niektóre odpowiedzi, myślę, że nie zrozumieli pytania.

Wiem, co masz na myśli: Kodowanie, czyli podłączenie laptopa do portu ODBII i uruchomienie E-Sys... Robiłem to intensywnie w moich poprzednich BMW, ale nigdy w moich poprzednich Porsche.

Kiedy w przyszłym miesiącu dostanę mojego Macana GTS, dowiem się więcej na ten temat, aby zobaczyć, co można z nim zrobić :D

Na zdrowie!
haha dokładnie. e-sys.. daj mi euro opcje!!! jaśniejsze diody led.. chłodniejsze fotele z klimatyzacją. załaduj mapę dinan. tego typu rzeczy.
 
#5 ·
Tak, kodowanie jest możliwe. Będziesz potrzebować PIWIS-II.

Używałem kabla Durametric i jest on raczej bezużyteczny. Nie było zbyt wielu badań. Mogę kupić PIWIS-II, żeby się nim pobawić.

Mogłem zlecić niezależnemu warsztatowi obniżenie mojego Macana poprzez ponowną kalibrację ustawień zawieszenia pneumatycznego za pomocą ich PIWIS. Niewiele jest rzeczy, które naprawdę muszę zrobić z Macanem, poza wyłączeniem irytującego ekranu ostrzeżeń nawigacyjnych.
 
#7 ·
Tak, kodowanie jest możliwe. Będziesz potrzebować PIWIS-II.

Używałem kabla Durametric i jest on raczej bezużyteczny. Nie było zbyt wielu badań. Być może kupię PIWIS-II, żeby się nim pobawić.

Mogłem zlecić niezależnemu warsztatowi obniżenie mojego Macana poprzez ponowną kalibrację ustawień zawieszenia pneumatycznego za pomocą ich PIWIS. Niewiele jest rzeczy, które naprawdę muszę zrobić z Macanem, z wyjątkiem wyłączenia irytującego ekranu ostrzeżeń nawigacyjnych.
Ahh, będę musiał poszukać tego PIWIS-II. Czy istnieje forum kodowania, które omawia te rzeczy dla Porsche?
 
#10 ·
Cześć Ludzie

Nowy w świecie Porsche. Właśnie mam zamiar zamówić własnego Macana Turbo. Pochodzę ze świata BMW, gdzie mogłem kodować swoje samochody pod kątem funkcji i funkcjonalności?

Czy jest to możliwe w świecie Porsche?

Dzięki!
Tim
Cześć Tim,

Podobnie jak Ty, pochodzę ze świata BMW. A przez „wychodzenie” mam na myśli to, że wycofałem mojego M3 do weekendowej służby, a teraz codziennie jeżdżę moim Macanem. Nadal bardzo w tym siedzę. :D

Szybko się zorientujesz, że nie jesteśmy w tym samym miejscu co... powiedzmy... forum o nazwie bimmers and post.

Mówiąc to, jest tu i na Rennlist kilka przydatnych informacji. Niestety, poza tuningiem, nie mamy wielu opcji dostosowywania ani kodowania. Jeśli dowiesz się, jak to zrobić, wyślij mi PW, ponieważ kodowanie mojego M3 było najlepszym wydatkiem 60 dolarów.
 
#11 ·
Szkoda z powodu kodowania Porsche. W przeszłości zakodowałem dziesiątki BMW i uznałem to za niezbędne. Wszystko, co robi, to włącza/wyłącza funkcjonalność dla innych rynków z możliwością dodawania/usuwania modułów.
 
#12 ·
Jestem nowym właścicielem Macana, który przesiadł się z bimmera i próbuję sprawdzić, czy można zakodować Macana z 2020 roku, aby aktywować następujące funkcje.

1. używanie pilota do otwierania i zamykania okien i dachu
2. używanie pilota do zamykania tylnej klapy
3. wideo w ruchu

Zakodowałem mojego poprzedniego BMW, aby aktywować te funkcje, które uważam za bardzo przydatne. Widzę, że Macana można zakodować za pomocą narzędzi takich jak Launch x431 serious, po prostu chcę się upewnić, że te funkcje można aktywować w Macanie poprzez proste kodowanie bez modułów wtykowych z rynku wtórnego.

I to dość kosztowna inwestycja w sprzęt Launch x431 serious tylko do jednorazowego kodowania, szukam kupna usługi kodowania, czy ktoś ma jakieś pojęcie o kosztach kodowania?

Interesuje mnie również zdalny start przez smartfona, chciałbym również sprawdzić koszty.

Wszelkie sugestie są mile widziane.
 
#13 ·
Nie jestem ich sprzedawcą, ale Niche Technologies ma moduł sterowania MACAN (~500 $), który robi wszystko, co wspominasz, Z WYJĄTKIEM zdalnego uruchamiania. Wygląda na całkiem fajny produkt. Planuję zainstalować jeden w moim 2021 GTS, kiedy dostanę go na początku listopada.
 
#16 · (Edited)
Nie jestem ich sprzedawcą, ale Niche Technologies ma moduł sterowania MACAN (~$500), który robi wszystko, co wspominasz, Z WYJĄTKIEM zdalnego uruchamiania. Wygląda na całkiem fajny produkt. Planuję zainstalować jeden w moim GTS 2021, kiedy dostanę go na początku listopada.
Ten moduł kosztuje teraz 429 $. Zamówiłem podobny moduł z Chin. Zamówiłem również moduł do aktywacji funkcji wideo w ruchu. Czekam teraz na dostawę, zobaczymy.
 
#20 ·
Cóż, dzięki za informacje. Podejrzewam, że niezawodność jednostki Niche, o ile ma się kogo zapytać o pytania, jest z pewnością warta czegoś. W porównaniu do cen opcji Porsche, 429 dolarów wydaje się całkiem rozsądne. Planuję zamówić jeden, gdy odbiorę go na początku listopada i użyć go do sprawdzenia niezależnego warsztatu Porsche, na którym się skupiłem.
 
#24 ·
Cóż, kiedy najgorsze nadejdzie, zawsze możesz włączyć reflektory. To oświetli to, czego Porsche nie zdecydowało się zrobić nawet po skargach z pierwszego roku tego wspaniałego samochodu. Nie ma możliwości włączenia ich innego błędu, jakim jest słaby projekt osłon przeciwsłonecznych.
 
#25 ·
Cóż, w najgorszym wypadku zawsze można włączyć reflektory. To oświetli to, czego Porsche postanowiło nie robić nawet po skargach z pierwszego roku tego wspaniałego samochodu. Nie ma możliwości włączenia ich kolejnej pomyłki, czyli słabego projektu osłon przeciwsłonecznych.
A dla mnie prawdopodobnie oznaczałoby to rozładowany akumulator, gdy zapomnę wyłączyć światła po wyjściu z samochodu. Włączyłem światła wczoraj rano tylko po to, żeby zobaczyć, jak jasny jest zestaw w ciągu dnia. Było idealnie. Trudno uwierzyć, że inżynierowie Porsche odmawiają naprawy tak prostego problemu.
 
#26 ·
Dlatego mam białe tarcze wskaźników. Są podświetlane i łatwiejsze do odczytania.

Możesz kupić Launch x431 i zrobić większość tego, co możesz zrobić z PIWIS (mam x431 i PIWIS III). x431 jest świetny do szybkich i łatwych rzeczy. Zobacz mój post tutaj:
 
#27 ·
Dlatego mam białe tarcze wskaźników. Są podświetlane i łatwiejsze do odczytania.

Możesz dostać Launch x431 i zrobić większość tego, co możesz zrobić z PIWIS (mam x431 i PIWIS III). x431 jest świetny do szybkich i łatwych rzeczy. Zobacz mój post tutaj:
Więc, za kilka tysięcy dolarów mogę sprawić, że zestaw wskaźników w moim samochodzie za 75 000 dolarów będzie widoczny w ciągu dnia, ale może to naruszać gwarancję. :sneaky: Nie zrozumcie mnie źle, doceniam waszą radę - po prostu uderza mnie ironia sytuacji. Ale sprawia to, że myślę, że może być przydatne (jeśli to już się nie dzieje), aby społeczność Macan Forum znalazła sposób na komunikację z władzami w Stuttgarcie i poinformowała ich o niektórych naszych sugestiach dotyczących rzeczy, które powinny zostać naprawione.