Porsche Macan Forum banner

Wtyczka haka holowniczego Macan 2018 MACAN S

13K views 9 replies 4 participants last post by  TChargedS  
#1 ·
Cześć. Czy ktoś ma pomysł, jak podłączyć 5-pinową przyczepę do łodzi do tej bardzo innej i śmiesznej fabrycznej wtyczki przewodowej? Wtyczka jest dostarczana z osłoną, która wymaga usunięcia 4 śrub i nie przypomina żadnej wiązki przewodów, jaką widziałem. Dealer zgadza się, że to niekonwencjonalne i nie ma żadnej sugestii, która rozwiązałaby ten problem. Dzięki
 
#3 ·
Usuń cztery śruby i wymień pustą osłonę na część gniazda Porsche #PNA-955-118-93-B (lub część Pollak #11-893P ). Daje to siedmiopinowe okrągłe złącze. Aby przejść z 7 pinów na 4-pinowe standardowe okablowanie przyczepy, zdobądź część wtyczki Porsche 7 do 4 pinów #PNA-955-127-08B (część Pollak #12-716P ). Części, które dostałem u dealera, były częściami wyprodukowanymi przez firmę Pollak. Sklep z przyczepami lub kamperami może je mieć w magazynie. Jeśli twoja wiązka przewodów używa 5 przewodów (zakładam, że piątym przewodem jest przewód hamulcowy), zdobądź siedmiopinową okrągłą wtyczkę (patrz poniżej), którą możesz podłączyć bezpośrednio do zacisków śrubowych wewnątrz wtyczki. Możesz uzyskać „wyprowadzenie pinów” z pudełka, w którym znajduje się gniazdo, lub zobaczyć wyprowadzenie pinów poniżej.
 

Attachments

#7 ·
Instaluję wiązkę przewodów przyczepy ZCI w moim Macanie 2016. Sprawdziłem na forum powiązane posty, ale bezskutecznie.

Czy ktoś zna oznaczenia pinów przewodów na 14-pinowej wtyczce? Zarówno prawa, jak i lewa wtyczka mają po 7 przewodów na połowę wtyczki, a brązowy przewód (masa) jest oznaczony numerem #1.

Znalazłem schemat wtyczki dla Cayenne, ale jest to 10-pinowa wtyczka i nie jestem pewien, czy sekwencja okablowania dla kierunkowskazów, świateł tylnych i stopu jest taka sama.

Niestety w Internecie nie ma informacji na temat podłączania wiązki przewodów w Macanie.
 
#8 ·
Przypisanie pinów w gnieździe przyczepy
1 - Zacisk LH (lewe światło hamowania/kierunkowskaz)
2 - Zacisk 31 (masa)
3 - Hamulec elektryczny (wzmacniacz hamulców)
4 - Zacisk RH (prawe światło hamowania/kierunkowskaz)
5 - Zacisk 30 (akumulator +)
Uwaga
Prąd stały 12 V, maks. prąd 15 A.
6 - Zacisk 58 (światła tylne) 7 - Zacisk RVL (światło cofania)

Image

O to ci chodziło?

Szukanie Audi Q5 zamiast Macan może pomóc w tych sytuacjach.

Przepraszam, jeśli to nie to, co miałeś na myśli.
 
#10 ·
Pomyślnie zainstalowałem Tekonsha 119251 ZCI w moim Macan S z 2016 roku.

Oto schemat okablowania tylnej lampy znaleziony za tylnym panelem bagażnika:
Image


Oto złącze
Image


Oba lewe i prawe panele bagażnika można łatwo usunąć, pociągając w górę w obszarze uchwytu. Zdejmij zarówno prawy, jak i lewy panel. Podłączyłem lewy kierunkowskaz, światło tylne i czujniki hamulca do czarnych przewodów biegnących od strony żeńskiego złącza do tylnego światła. NIE MA POTRZEBY ROZBIERAĆ ZŁĄCZA, JEŚLI NIE JESTEŚCIE CIEKAWI. ZOSTAWILBYM TO W SPOKOJU. Czarne przewody biegną do światła. Kolorowe przewody znajdują się po stronie wtyczki męskiej. Dopasuj kolorowy przewód do przeciwległego czarnego przewodu, podłącz czujnik i gotowe. Przewody biegnące do światła mają około 16 gauge. Użyłem kawałka drutu 12 gauge o długości 1 1/2", aby utrzymać drut 16 gauge w kanale czujnika, gdzie leży drut. Czujnik prawego kierunkowskazu jest podłączony w tej samej sekwencji przewodów (#2) co lewe złącze pokazane powyżej. Trzy czujniki (stop, światło tylne, lewy kierunkowskaz) są podłączone do przewodów lewego światła tylnego i tylko jeden (prawy kierunkowskaz) do przewodów prawego światła tylnego. Jeden czujnik ze strzałką pokazaną w załączniku jest pokazany na powyższym zdjęciu.

Podłączenie przewodu zasilającego ZCI do akumulatora pod kołem zapasowym jest dość proste. Na złączu bieguna dodatniego znajduje się wystający gwintowany kołek z wystarczającą ilością gwintów, aby podłączyć czarny przewód zasilający. Nie ma potrzeby odłączania kabla akumulatora, aby podłączyć zasilanie do skrzynki ZCI. Podłączyłem biały przewód (uziemienie) do lewego tylnego błotnika za panelem bagażnika do samotnej śruby, która wyglądała na użyteczną. Teraz służy celowi.

Gdybym znał sekwencję przewodów tylnej lampy przed rozpoczęciem pracy, spędziłbym na tej pracy co najwyżej 1 godzinę. Rozciągnąłem to do ponad 4 godzin, szukając odpowiedniej sekwencji przewodów, sprawdzając i ponownie sprawdzając oraz szukając miejsca, w którym mam podłączyć przewód zasilający.

Postępuj zgodnie z instrukcjami włączania zasilania, tj. upewnij się, że bezpiecznik 15-amperowy nie jest włożony do uchwytu bezpiecznika, dopóki zasilanie nie zostanie włączone i po upewnieniu się, że przełącznik świateł jest wyłączony. Włóż bezpiecznik, a następnie przetestuj kierunkowskazy, światła i hamulce przez około 5 sekund, aby nauczyć skrzynkę ZCI konfiguracji przewodów.

Gotowe i gotowe do holowania ze światłami!
 

Attachments