Er zijn een paar vreemde problemen geweest met het voertuig sinds ik
het Fitcamx voor/achter camerasysteem heb geïnstalleerd.
De problemen die ik het meest heb opgemerkt, zijn dat het indrukken van de bediening van de stoelverwarming/stoelventilatie van de bestuurder soms wordt genegeerd, waardoor er meerdere keren op gedrukt moet worden om ze te activeren. Het andere probleem dat ik heb opgemerkt, is dat het aanraken van de buitenhandgreep om het voertuig te vergrendelen soms geen effect heeft.
De deursluiting is onderzocht en er is ontdekt dat deze 100% correleert met het camerasysteem dat de bestaande opname van één minuut voltooit. Wanneer het knipperende indicatielampje van de camera stopt, werkt de deursluiting normaal. Het werkt pas goed als dat lampje stopt met knipperen.
Gelukkig heeft mijn
Fitcamx Model B 4K voor / 1080P achter / 128GB camera de
optionele zekeringkast-stroomkabelkit. Deze optionele stroomkabel maakt een ZEER eenvoudige en goedkope oplossing mogelijk.
Deze
vijfdelige snap-on ferrietkraalset is besteld en ontvangen. Er zijn verschillende tests uitgevoerd. Er is ontdekt dat het gebruik van drie van deze ferrietkralen het probleem met de deursluiting 100% van de tijd oploste. Er werd een kraal gebruikt op de rode draad, de gele draad en de zwarte draad. De kraal werd geplaatst op het lange draadgedeelte tussen de inline zekering en de ronde zwarte mantel. Er waren zes wikkelingen (zes passages door het kerncentrum) op elke draad, met één ferrietkraal gebruikt voor elke draadkleur.
De bijgewerkte kabelboom werd netjes weggestopt in de zijholte boven het zijzekeringpaneel, onder het dashboard, achter de afneembare zekeringpaneelafdekking.
Het is onbekend of het probleem ook bestaat met de standaard korte stroomkabel voor de dome-verlichting. Als het probleem bestaat met die configuratie, is het onbekend hoe het kan worden opgelost. Met betrekking tot de oplossing is de diameter van deze onderdelen waarschijnlijk te groot om op die locatie te passen. Een snap-on ferrietkraal (een andere) zou waarschijnlijk slechts één passage door de kern kunnen hebben, waardoor de effectiviteit afneemt.
De fabrikant moet dit probleem in de camera oplossen en onderdelen/instructies toevoegen om het probleem op te lossen.
Het is momenteel onbekend of deze ferrietkralen het zeldzame probleem oplossen met de stoelverwarming/ventilatieschakelaars die worden genegeerd. Ik vermoed dat als dat ook gerelateerd is aan de camera, deze ook zullen helpen of dat probleem zullen oplossen. Updates zullen later worden verstrekt...