Porsche Macan Forum banner
121 - 140 of 265 Posts
Dank u voor zo'n geweldige gids/DIY.
Kunt u delen in welke zekeringen u hebt getapt voor de ACC en BATT? Ik heb A3/Homelink gebruikt voor ACC en B7/Horn voor BATT, maar ik heb problemen met het bereik van de afstandsbediening (moet heel dicht bij de auto zijn om hem te ontgrendelen of te vergrendelen) en ik vraag me af of het de BATT is die het probleem veroorzaakt, aangezien de extra zekering die ik daar heb geplaatst 5 Ampère is in plaats van 10 Ampère die er al was, dus misschien minder stroom door het circuit?
Dat klinkt logisch. Dan vraag ik me af wat het probleem is waardoor het bereik van de afstandsbediening veel korter is. Ik heb ook de andere afstandsbediening geprobeerd. Zelfde probleem. Misschien kan ik een andere zekering gebruiken om te zien of dat helpt.
Er zijn een paar vreemde problemen geweest met het voertuig sinds ik het Fitcamx voor/achter camerasysteem heb geïnstalleerd.

De problemen die ik het meest heb opgemerkt, zijn dat het indrukken van de bediening van de stoelverwarming/stoelventilatie van de bestuurder soms wordt genegeerd, waardoor er meerdere keren op gedrukt moet worden om ze te activeren. Het andere probleem dat ik heb opgemerkt, is dat het aanraken van de buitenhandgreep om het voertuig te vergrendelen soms geen effect heeft.

De deursluiting is onderzocht en er is ontdekt dat deze 100% correleert met het camerasysteem dat de bestaande opname van één minuut voltooit. Wanneer het knipperende indicatielampje van de camera stopt, werkt de deursluiting normaal. Het werkt pas goed als dat lampje stopt met knipperen.

Gelukkig heeft mijn Fitcamx Model B 4K voor / 1080P achter / 128GB camera de optionele zekeringkast-stroomkabelkit. Deze optionele stroomkabel maakt een ZEER eenvoudige en goedkope oplossing mogelijk.

Deze vijfdelige snap-on ferrietkraalset is besteld en ontvangen. Er zijn verschillende tests uitgevoerd. Er is ontdekt dat het gebruik van drie van deze ferrietkralen het probleem met de deursluiting 100% van de tijd oploste. Er werd een kraal gebruikt op de rode draad, de gele draad en de zwarte draad. De kraal werd geplaatst op het lange draadgedeelte tussen de inline zekering en de ronde zwarte mantel. Er waren zes wikkelingen (zes passages door het kerncentrum) op elke draad, met één ferrietkraal gebruikt voor elke draadkleur.

De bijgewerkte kabelboom werd netjes weggestopt in de zijholte boven het zijzekeringpaneel, onder het dashboard, achter de afneembare zekeringpaneelafdekking.

Het is onbekend of het probleem ook bestaat met de standaard korte stroomkabel voor de dome-verlichting. Als het probleem bestaat met die configuratie, is het onbekend hoe het kan worden opgelost. Met betrekking tot de oplossing is de diameter van deze onderdelen waarschijnlijk te groot om op die locatie te passen. Een snap-on ferrietkraal (een andere) zou waarschijnlijk slechts één passage door de kern kunnen hebben, waardoor de effectiviteit afneemt.

De fabrikant moet dit probleem in de camera oplossen en onderdelen/instructies toevoegen om het probleem op te lossen.

Het is momenteel onbekend of deze ferrietkralen het zeldzame probleem oplossen met de stoelverwarming/ventilatieschakelaars die worden genegeerd. Ik vermoed dat als dat ook gerelateerd is aan de camera, deze ook zullen helpen of dat probleem zullen oplossen. Updates zullen later worden verstrekt...

Image

Image
@MarkB misschien lost deze ferrietkraaloplossing uw probleem op?

Neem contact op met Fitcamx zodat ze uw ervaring aan hun probleemlijst kunnen toevoegen.

Probeerde vanavond de FitcamX te installeren. Helaas was een van de lipjes kapot en kon de FitcamX niet goed worden geïnstalleerd.

Image

Image

Contact opgenomen met het bedrijf en zal kijken wat hun reactie is.

Ook heb ik dit onderdeel van eBay gehaald om aan de hemelbekleding te bevestigen, zodat ik de camera achterin eraan kan bevestigen.

Image

….De bijgewerkte kabelboom netjes weggestopt in de zijholte boven het zekeringpaneel aan de zijkant, onder het dashboard, achter de afneembare zekeringpaneelafdekking.

Image
@wingless Weet je nog welke maat moer/bout je hebt gebruikt om de bovenste bout los te draaien om de aarddraad te bevestigen? Bedankt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Probeerde vanavond de FitcamX te installeren. Helaas was een van de lipjes afgebroken en kon de FitcamX niet goed worden geïnstalleerd.

Image

Image

Contact opgenomen met het bedrijf en zal zien wat hun reactie is.
Dat is erg jammer.

Dat bevestigt mijn vermoeden dat die clips een zwak punt zijn, waardoor ik uiterste voorzichtigheid in acht neem tijdens het hanteren en geen extra openings-/sluitcycli van de clips uitvoer.

Succes met de garantieservice.

@wingless Weet je nog welke maat moer/bout je hebt gebruikt om de bovenste bout los te draaien om de aarddraad te bevestigen? Bedankt.
Sorry, ik herinner me het niet, maar een oogopslag van de afbeelding ziet eruit als een 13 mm zeskantflensmoer.

Ik heb deze unit gekocht en heb alleen maar problemen gehad. Hij maakt willekeurig geen verbinding met mijn telefoon om downloads mogelijk te maken. Ik heb een heel klein ongeluk gehad en er ontbrak een blok van 45 minuten en er waren verschillende video's van 10 seconden verspreid over de harde schijf. Ik e-mail al dagenlang de support en ze hebben nog niet eens gereageerd op hun websitechat. Ik kan deze unit aan niemand aanbevelen en ik ben klaar om verder te gaan.

Ik heb dit apparaat gekocht en heb alleen maar problemen gehad. Het maakt willekeurig geen verbinding met mijn telefoon om downloads mogelijk te maken. Ik heb een heel klein ongeluk gehad en er ontbrak een periode van 45 minuten en er waren verschillende video's van 10 seconden verspreid over de harde schijf. Ik heb al dagenlang e-mails naar de support gestuurd en ze hebben nog niet eens gereageerd op hun websitechat.
Ik kan dit apparaat aan niemand aanbevelen en ik ben klaar om verder te gaan.
Welkom op het forum.

Die symptomen lijken op mijn ervaring totdat ik de details in de meegeleverde gebruikershandleiding las / volgde.

Mijn lokale verbinding wordt gemaakt met mijn iPhone en was ook problematisch totdat ik de mobiele data in het instellingenmenu uitschakelde, volgens de gedrukte instructies.

Mijn FitcamX camerasysteem heeft zowel de camera aan de voor- als achterkant en ook de optionele zekeringkastvoedingskabel, voor bewaking tijdens het parkeren. Het systeem maakt vier bestandsmappen voor video's en afbeeldingen op dit systeem met twee camera's, één voor en achter tijdens het rijden, plus één (voor / achter) voor "gebeurtenissen" die worden gedetecteerd. De mappen "gebeurtenissen" zijn voor schokken tijdens het rijden of tijdens het parkeren.

Het camerasysteem heeft configuratie-instellingen. Er is een instelling voor impactgevoeligheid voor het rijden en een andere voor tijdens het parkeren. Deze kunnen elk worden ingesteld op laag / gemiddeld / hoog. Bij mij staan ze beide op hoog.

Mijn systeem maakt bijvoorbeeld afzonderlijke, opeenvolgende A/V .ts-bestanden van één minuut tijdens het rijden van het voertuig en plaatst ze allemaal in de mappen Movie of Movie_E voor voor en achter. Als er een impact plaatsvindt tijdens het rijden, plaatst het systeem die bestanden in plaats daarvan in de mappen EMR en EMR_E, ook voor voor en achter.

Als zodanig kunnen / zullen dingen "door elkaar worden gegooid" bij het proberen belangrijke A/V-bestanden te bekijken / op te slaan.

Als zelfverklaarde troglodyt vind ik het VEEL gemakkelijker om gewoon de microSD-kaart eruit te trekken en in mijn Windows pc-kaartlezer te plaatsen om de opgeslagen bestanden van die geheugenkaart te halen en op mijn computer te plaatsen.

In het geval van een ongeval, waarbij sommige A/V-bestanden van belang zich in de ene map bevinden en sommige in een andere, verplaats ik ze gewoon om een aaneengesloten log te creëren.

Mijn ervaring met zowel e-mail als online chat is gunstig geweest, met snelle antwoorden. Ik heb geen ervaring met het proberen van communicatie in het weekend.

Welkom op het forum.

Die symptomen lijken op mijn ervaring totdat ik de details in de meegeleverde gebruikershandleiding las / volgde.....
Bedankt voor het welkom.
Ik heb het apparaat al bijna een jaar. In het begin werkte het apparaat vrijwel foutloos en kon ik zonder problemen bestanden op mijn telefoon ophalen. De problemen zijn de afgelopen maand of zo begonnen. Ik heb in die tijd niets anders gedaan of mijn telefoon geüpgraded, maar het is erg buggy. Ik weet niet zeker of het een fabricagefout is die net de kop heeft opgestoken of wat.
Ik heb alle instellingen meerdere keren aangepast om de problemen zonder succes te verhelpen.
Na het laatste incident haalde ik de SD-kaart uit het apparaat en gooide ik hem in mijn computer, om te ontdekken dat hij al een tijdje willekeurig de tijd oversloeg.
Ik heb vorige week dinsdag contact opgenomen met het bedrijf en heb helemaal niets van hen gehoord, behalve dat ze het doorgeven aan hun "Tech Manager voor beoordeling".
Ik zou het apparaat graag willen houden, omdat het zo goed in het interieur integreert en gemakkelijk te installeren was, maar ik heb iets nodig waarop ik zonder voorbehoud kan vertrouwen.

Unfortunately I've tried three different cards and still the same result.
Sorry dat je problemen hebt.

Tot nu toe is het bedrijf responsief geweest en heeft het me een vervangende eenheid gestuurd. Helaas was de lip op de vervangende eenheid ook kapot.
Image

(Vervangende eenheid links; originele eenheid rechts.)

Zal kijken of FitcamX het nog een keer wil proberen.

Welnu, het lijkt erop dat de beste manier om een reactie van hen te krijgen, is door negatieve feedback achter te laten. Vanmorgen een e-mail ontvangen met een volledige terugbetaling aangeboden nadat ik meer dan een week had geprobeerd om contact met hen op te nemen.

Veel succes voor iedereen met dit product. Ik hoop dat het beter uitpakt voor jou dan voor mij.

Sorry dat je problemen hebt.

Tot nu toe is het bedrijf responsief geweest en heeft me een vervangend exemplaar gestuurd. Helaas was de tab op het vervangende exemplaar ook kapot.
View attachment 268705
(Vervangend exemplaar links; origineel exemplaar rechts.)

Zal kijken of FitcamX het nog een keer wil proberen.

FitcamX stuurt me dus 2 nieuwe covers. Hopelijk werkt dit...

Discussion starter · #132 ·
Ik ben de OP terug in november 2022 en ben teleurgesteld om de problemen te zien die sommigen van jullie hebben gehad. Ik ben net in gesprek gegaan met FitCamX om hun producten te verkopen.

Iedereen die zaken met mij heeft gedaan, weet dat ik klantenservice en -tevredenheid boven alles stel, zelfs als ik geld verlies bij het oplossen van een probleem. Op basis van wat ik heb gelezen, zal ik extra behuizingen met dat vervelende lipje op voorraad houden om eventuele problemen snel aan te pakken.

Als iemand nog suggesties heeft over hoe ik de problemen die u heeft ervaren kan voorkomen of snel kan aanpakken, laat het me dan weten. Bedankt!

Basisvraag.. Heeft iemand een FitCam die op de kamerverlichting is geïnstalleerd en goed werkt?? Ik heb de FitCam klaarstaan om te installeren. Ik wilde mijn audioman er mee laten doen, maar hij noemde 3 tot 4 uur voor de kamerlichtoptie, dus hij is duidelijk niet geïnteresseerd. Dus voordat ik hem zelf installeer, wil ik enige verwachting hebben dat hij zal werken?? Gedachten?

Discussion starter · #134 ·
Basisvraag.. Heeft iemand een FitCam die is geïnstalleerd op de kamerverlichting en goed werkt??
Ik heb de FitCam klaarstaan om te worden geïnstalleerd..
Ik zou mijn audioman het laten doen, maar hij noemde me 3 tot 4 uur voor de optie voor de kamerverlichting, dus hij is duidelijk niet geïnteresseerd..
Dus voordat ik het zelf installeer, wil ik wel een verwachting hebben dat het zal werken??
Gedachten?
Bekijk de doe-het-zelfvideo die ik aan het begin van dit draadje heb gepost. Het kostte me ongeveer een uur, waarvan ik een groot deel besteedde aan het proberen geen clips te breken.

Ja, dat heb ik, dat zit in mijn expertise.
De vraag die ik heb... is - heeft iemand dit goed draaien vanaf de lichtaansluiting van de kamer?
Ervan uitgaande dat kamerlicht = koepellicht (hoefijzervormig), ja, het is heel gemakkelijk om te doen als je het koepellicht uit elkaar haalt, wat het moeilijke deel is, gewoon omdat de clips buigen als je probeert het licht naar beneden te trekken. Ik ben erin geslaagd er maar één te buigen en heb hem weer in vorm gebogen, dus geen nieuwe clips nodig. Het aansluiten van de stroomdraad is eenvoudig genoeg. Ik zou zeggen dat 1 uur genoeg is om dit te doen (als je alleen de camera aan de voorkant doet). Ook geen problemen met interferenties.

FitcamX stuurde me 2 vervangende units van de plastic behuizing. Ik verwijderde de elektronica van de dashcam met het afgebroken lipje en installeerde deze op de nieuwe behuizing.

Ik heb de installatie van zowel de voor- als achterdashcams voltooid en deze bedraad volgens de instructies van @wingless. De dashcams gaan aan en ik zie de video's/foto's in de mobiele app.

Tot nu toe gaat het goed, maar ik zal letten op problemen met de deursloten of stoelverwarming of videoproblemen. Zodra ik tevreden ben dat de dashcams goed werken, stuur ik de vervangende unit terug die ook een afgebroken lipje had.

Geweldig nieuws over de intacte behuizing en installatie. Kan er een afbeelding van de geïnstalleerde nieuwe stijl achteruitrijcamera worden verstrekt?

Is de ferrietkraal-oplossing voor het zekeringpaneel toegevoegd?
Voor de achteruitrijcamera heb ik een achteruitrijcamera-houder van eBay gekocht die aan de hemelbekleding wordt bevestigd en ik heb de dashcam eraan bevestigd/geplakt.

Image

Image

Ik heb dit gedaan om te voorkomen dat ik de camera op de achterklep/het raam hoef te plakken.

Ik heb ook uw advies over de ferrietkernen opgevolgd. Ik heb uiteindelijk 7 mm clip-on ferrietkernringen gebruikt – waarbij ik er 2 aan de harde kabel naar de zekeringkast en 2 aan de kabel naar de achteruitrijcamera heb bevestigd.

De camera's namen vanmorgen op en blijven monitoren. Het vergrendelen van de deuren lijkt in orde en de stoelverwarming werkte naar behoren (afkloppen).

121 - 140 of 265 Posts