Porsche Macan Forum banner

Heeft iemand spijt van de kleurkeuzes?

27K views 85 replies 45 participants last post by  ///Bruce  
#1 ·
Eigenaren van nachtblauw metallic en jetzwart metallic, meld je alsjeblieft!

Ik ga de Macan als dagelijkse auto gebruiken. Hebben jullie spijt van het onderhoud van zwarte kleuren?

Dank u voor uw tijd

#2 · (Edited)
Night blue metallic en Jet black metallic eigenaren, meld u alstublieft

Ik ga de Macan als DD gebruiken, heeft u spijt van het onderhoud van zwarte kleuren?

Dank u voor uw tijd
Als u met "onderhoud" schoon en glanzend bedoelt, denk ik dat de vraag wordt: heeft u obsessieve compulsieve neigingen?
Zo ja, dan zal er naar mijn mening aanzienlijk meer moeite nodig zijn om uw DD er mooi genoeg uit te laten zien. Dat kan leuk zijn als je de zen van autoverzorging waardeert.
Maar zo niet, dan zult u er zeker geen spijt van hebben om de tijd en de kosten te besteden om uw voertuig er perfect uit te laten zien. Die donkere kleuren zijn prachtig.

U moet zich dus afvragen hoeveel vuil, gruis en stof u kunt verdragen.
Na meer dan 50 jaar rijden en enigszins OCD te zijn, heb ik ontdekt dat zilver de enige kleur voor mij is.

#49 ·
Als u met "onderhoud" schoon en glanzend bedoelt, denk ik dat de vraag wordt: heeft u obsessieve compulsieve neigingen?
Zo ja, dan zal er naar mijn mening aanzienlijk meer moeite nodig zijn om uw DD er mooi genoeg uit te laten zien. Dat kan leuk zijn als je de zen van autoverzorging waardeert.
Maar zo niet, dan zult u er zeker geen spijt van krijgen om de tijd en de kosten te besteden om uw voertuig er perfect uit te laten zien. Die donkere kleuren zijn prachtig.

U moet zich dus afvragen hoeveel vuil, gruis en stof u kunt verdragen.
Na meer dan 50 jaar rijden en enigszins obsessief te zijn, heb ik ontdekt dat zilver de enige kleur voor mij is.
Kocht mijn '23 CPO in Domite Silver. 146 dagen geskied. Eén keer gewassen voordat het seizoen voorbij was. Zag er altijd geweldig uit vanaf 3 voet.

#3 ·
Eigenaren van nachtblauw metallic en jet black metallic, meld u alstublieft

Ik ga de Macan als dagelijkse auto gebruiken, heeft u spijt van het onderhoud van zwarte kleuren?

Bedankt voor uw tijd
Ik heb zo veel van JNB gehouden dat ik bijna een vierde in JBM heb besteld. Mijn enige reden om het niet te nemen is omdat ik het gevoel wilde hebben dat mijn nieuwe auto een nieuwe auto is.

#6 ·
Ik heb nu twee Porsches in het zwart gehad, en een derde op de Violet Ace terwijl ik dit typ... voor degenen die van zwarte auto's houden, is het onderhoud en de verzorging de moeite waard. Keramiek helpt DEFINITIEF, maar het vinden van een topklasse autowasstraat is ook een geweldige manier om je gezond verstand te bewaren.

Dat klopt, ik stel voor om je zwarte Porsche door een automatische wasstraat te halen.

De sleutel is om de juiste automatische wasstraat te vinden, waarvan er misschien geen in jouw omgeving is. Je typische vervallen tankstationwasstraat gaat je lak verpesten. Zoek er een die een website heeft en veel recensies van eigenaren van andere high-end voertuigen, en ze zullen ook "afwerking" met de hand hebben met mensen. Ik heb dit jarenlang met mijn zwarte Macan gedaan en de lak zag er nog steeds fantastisch uit toen ik hem inruilde bij 30.000 mijl.

Als je daar niet comfortabel mee bent, breng dan PPF aan op de hele auto.

Persoonlijk is dat de route die ik ga volgen. Deze krijgt Xpel stealth. Voegt nog een paar duizend toe, maar het neemt de onderhoudsproblemen weg!

#7 ·
Ik bekijk het op een andere manier, maar het is helemaal aan iedereen. Ik pendel niet dagelijks en rijd de auto maar een paar dagen per week naar plaatsen. Ik houd er ook van om mijn auto's er heel schoon uit te laten zien en ik weet dat ik ze met mijn donkerdere auto's veel was. Het hele jaar door met de Macan in Pittsburgh rijden, maakte de beslissing voor Chalk gemakkelijker omdat hij er schoon uitziet als hij helemaal vies is. Ik ken mezelf en weet dat ik hem in de winter zou wassen als ik zwart had en dat wil ik echt niet doen. lol

De heer Wolfe

#8 · (Edited)
Ik bezat eerst een Volcano Grey Macan S, die prachtig was, maar ik moest overstappen op Jet Black Metallic op mijn 22GTS, het past beter bij mijn persoonlijkheid. Ik ben er dol op dat ik de hele auto af fabriek zwart kan krijgen, minus de tint en de zijmarkeringen, maar de gerookte markeringen werken perfect. Ik was hem om de 3-4 weken met de hand en gebruik een contactloze wasstraat met meerdere spoelbeurten tussen de handwasbeurten, afhankelijk van het gebruik. De voorspatborden en de motorkap zijn voorzien van PPF. Het belangrijkste van dit alles is denk ik het hebben van een krachtige blazer om de Macan te drogen, zwart of niet, elke Macan druppelt zo erg urenlang als je hem niet uit de spleten blaast, en de godverlaten spiegeldruppels lol

#9 ·
Ik heb een vulkaangrijze Macan. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik denk dat het de beste kleur is op een Macan. Het laat hem eruitzien als een totaal andere auto en de manier waarop het licht erop schijnt, doet hem er bijna zwart uitzien... maar net niet. Het glanzende metallic geeft het wat meer drama. Ik ben niet zo'n detailfanaat, maar ik gebruik alleen contactloze wasbeurten of was hem zelf. De dealer gebruikt misschien een niet-contactloze wasstraat... maar ik denk dat ze hem regelmatig schoonmaken, zodat er geen swirls ontstaan. Na 5 jaar bezit en zeer minimaal lakonderhoud... ziet hij er nog steeds nieuw en glanzend uit met kleine swirls die alleen zichtbaar zijn in specifieke lichtomstandigheden. Ze zouden gemakkelijk weggepoetst kunnen worden. De lakkwaliteit is ook uitstekend, afgezien van wat sinaasappelhuid, wat vaak voorkomt.

Oh wacht, je zei nachtblauw metallic of jet black metallic? Oeps... maakt niet uit.

#10 ·
Ik ben dol op mijn NBM na 3 maanden! Vooral in de zon is de kleur spectaculair, met vlekken van jade, smaragd en een helderblauw (misschien overgebleven Saffier ;)).

#11 ·
Oeps, vergeten te reageren op het onderhoud van NBM. Ik was en droog zelf, en breng snel Meguiars spray wax aan en veeg het af met een microvezeldoek. De kleur is het waard! Geen spijt.

#12 ·
De meeste van mijn vorige auto's waren zwart, wat naar mijn mening de mooiste kleur is als hij schoon is... maar dat was mijn probleem. Het schoonhouden was zo'n gedoe. Ik woon in Connecticut en de auto zag er de hele winter vies uit - zo frustrerend. Dus ik koos uiteindelijk voor Dolomietzilver voor de macan. Ik ben dol op het contrast van het zilver met de zwarte afwerking en wielen en het ziet er altijd schoon uit!

#13 ·
Mijn enige spijt is dat ik niet eerder voor Krijt/Kleurpotlood heb gekozen op enkele van mijn vorige Porsche-auto's. Het is echt de beste kleur ooit. Het ziet er nooit zo vies uit en ziet er zo mooi uit als het is schoongemaakt. Ik heb nog nooit zoveel complimenten gekregen over het uiterlijk van een auto als met deze nieuwe GTS. 😊

#15 ·
Geen spijt. Ik aarzelde erg om een donkergekleurde auto te kopen omdat ik er kieskeurig in ben om hem er schoon uit te laten zien. Vorige auto was een metallic-achtige witte Golf R, daarvoor een metallic grijze GTI - de gemakkelijkste kleuren ooit om schoon te houden.

Ik heb geen spijt. NBM is prachtig als hij schoon is. Ik was hem om de paar weken met de hand, afhankelijk van het weer. Ik heb een paar maanden geleden 303 Graphene coating op de auto gebruikt en het werkt nog steeds. Na het wassen gebruik ik soms Adam's detailing spray voor wat extra glans.

#17 ·
Ik wilde JBM halen, maar besloot voor VG te gaan. Ik vond het contrast met de zwarte afwerking mooi, en hoe dynamisch het eruitziet onder verschillende lichtomstandigheden. Wat het onderhoud betreft, ik was het een keer per maand en gebruik tussendoor een wasmiddel zonder water om het schoon te houden.

#18 · (Edited)
Vandaag 4 weken geleden arriveerde mijn 2022 Macan S Night Blue, afkomstig van een 2017 Rhodium Silver S (Te Koop). Geen spijt. De auto verandert de hele tijd van kleur door de verlichting, dag of nacht...het ziet er erg cool uit voor mij en ja, het is keramisch gecoat, maar ik merk nog steeds al het vuil met al het rijden dat ik doe. 1e wereldproblemen. Jongen, rijdt hij lekkerder dan de 2017 S en misschien ligt het aan mij, maar deze 14-voudige stoelen voelen harder aan dan mijn 2017? Ik ben dol op deze auto!!! Vroooom.

#21 ·
Had een donkerblauwe metallic (DBM) S uit 2016 gedurende 6 jaar en heb nu een Night Blue Metallic GTS uit 2021, die qua kleur erg lijkt op de DBM. Ik ben de kleur nooit beu en wens geen andere.

#34 · (Edited)
Helemaal geen spijt. Je moet gewoon weten dat bepaalde kleuren op de configurator niet goed worden weergegeven. Je krijgt papaya er niet zo uit te zien in de configurator.
Je hebt gelijk, papaya ziet er in het echt veel beter uit. Ik heb mijn 5e Porsche. De eerste was een Base 2010 Cayman in niet-metallic zwart, tegelijkertijd had ik ook een 2011 Base Cayenne in niet-metallic zwart. Ik heb de 2010 Base Cayman weggedaan en een 2012 Cayman R gekregen die wit was met zwarte accenten. Ik heb zowel de Cayenne als de Cayman R verkocht en een 2016 Macan S in Sapphire Metallic Blue gekregen. Ik heb zojuist de 2106 Macan S ingeruild en wacht op de levering van een 2023 Macan S in Gentian Metallic Blue. Grappig is dat mijn laatste auto's blauw waren en mijn nieuwe ook blauw is, rood is mijn favoriete kleur, stel je voor. Ik heb geen spijt van de kleuren die ik heb gekozen.

#24 ·
Geen spijt van mijn keuze voor jet black metallic.

Kleur is uiteraard een zeer persoonlijke keuze, maar voor mij gaat het om een ​​samenhangend of uniform uiterlijk. Ik houd er niet van om de verschillende carrosseriedelen zoals de zwarte kunststof grille, de achterkant, de raamlijsten, enz. in een andere contrasterende kleur te hebben.

De truc met elke kleurkeuze is om niet te obsessief te zijn over hoe schoon de auto aan de buitenkant is. We houden er allemaal van om het vers gedetailleerde uiterlijk van onze auto's te bewonderen, maar die look gaat niet erg lang mee. Het is heel moeilijk te controleren - vooral voor een dagelijkse bestuurder.

Ik probeer de binnenkant zo schoon mogelijk te houden, omdat ik dat aspect van het uiterlijk kan controleren. Het is gemakkelijk en het is het deel van de auto dat ik het meest zie.

Kleurkeuze, vies of schoon, het is een geweldige auto om in te rijden.

#25 ·
Na drie blauwe auto's te hebben gehad - de een na de ander, heb ik mijn les geleerd om donkere kleuren te vermijden. Misschien is het gewoon mijn pech, maar het waren allemaal magneten voor krassen, swirls en talloze vlekken die afbreuk deden aan mijn eigendomservaring. Begrijp me niet verkeerd, mooie kleuren als ze schoon en glanzend zijn, vereisen gewoon VEEL onderhoud. Geef veel de voorkeur aan wit, grijs of zoals bij mijn Macan: Krijt.

#27 ·
Ik heb mijn 2018 Macan Turbo PP in jet black metallic nu 4,5 jaar en heb absoluut geen spijt van de kleur. Ik krijg nog steeds complimenten over hoe geweldig hij eruitziet, zelfs als ik denk dat hij vies is. Ik was mijn auto ongeveer een keer per week met de hand, droog hem met een California blade en microvezel handdoeken en hij ziet er geweldig uit. De motorkap, voorbumper en een paar andere kleine onderdelen hebben PPF en de hele auto (inclusief wielen en remklauwen) heeft een keramische coating. Ik ga de keramische coating volgend voorjaar opnieuw laten aanbrengen. Ik ben in Seattle met veel regen in de winter en ik ben het eens met een andere opmerking dat JBM er altijd goed uitziet als hij nat is van de regen.