Porsche Macan Forum banner
1,541 - 1,560 of 1,663 Posts
Nie musiałbyś nawet tego robić. Możesz użyć małego akumulatora do kosiarki 12 V lub akumulatora żelowego 12 V używanego do elektroniki. To wystarczyłoby do zachowania ustawień pamięci na wszystkich różnych urządzeniach w pojeździe.
 
Cześć Gordog, czy mógłbyś ponownie udostępnić swój film? Zamierzam wyruszyć w tę samą przygodę, co wszyscy przede mną!

Dziękuję!
Dziękuję @gordog za bardzo pomocny film.

Kupiłem w Costco:
Grupa H8-AGMAbsorbent Glass Mat Automotive Battery
Numer artykułu 2387650
Wyprodukowano w Niemczech

Podczas wymiany akumulatora podłączyłem CTEK CS Free. Wszystkie moje ustawienia pozostały nienaruszone po instalacji.

Użyłem również Autel AP200. Początkowo miałem problemy, ponieważ nie ładowało się menu serwisowe, ale postanowiłem ponownie zainstalować diag_europe.

Numer seryjny: numer kodu kreskowego + spacje (15 znaków)
Image


Numer części Porsche: numery z drugiej linii obok kodu QR plus spacja przed ostatnią cyfrą F (11 znaków)
Image


Zauważyłem, że po zaprogramowaniu nowego akumulatora napięcie pływające osiągnęło optimum (zmienia się w zależności od temperatury)
 
Nie musiałbyś nawet tego robić. Możesz użyć małego akumulatora do kosiarki 12 V lub akumulatora żelowego 12 V używanego do elektroniki. To wystarczyłoby do zachowania ustawień pamięci na wszystkich urządzeniach w pojeździe.
Jeśli używasz małego akumulatora, upewnij się, że nie są włączone żadne duże odbiorniki prądu.
 
Dziękuję @gordog za bardzo pomocny film.

Kupiłem w Costco:
Grupa H8-AGMAbsorbent Glass Mat Automotive Battery
Pozycja nr 2387650
Wyprodukowano w Niemczech

Podczas wymiany akumulatora podłączyłem CTEK CS Free. Wszystkie moje ustawienia pozostały nienaruszone po instalacji.

Użyłem również Autel AP200. Początkowo miałem problemy, ponieważ nie ładowało się menu serwisowe, ale postanowiłem ponownie zainstalować diag-europe.

Numer seryjny: numer kodu kreskowego + spacje (15 znaków)
View attachment 288832

Numer części Porsche: numery w drugim wierszu obok kodu QR plus spacja przed ostatnią cyfrą F (11 znaków)
View attachment 288833

Zauważyłem, że po zaprogramowaniu nowego akumulatora napięcie podtrzymania osiągnęło optimum (zmienia się w zależności od temperatury)
Zdecydowałem się wymienić akumulator (7 lat i 7 miesięcy), gdy miałem wyłączony przełącznik obciążenia 603, mimo że nigdy nie wrócił po zakupie CTEK.
 
Myślę, że najwyższy czas wymienić oryginalny akumulator w moim S z 2015 roku. Mam przejechane prawie 80 000 km i ostatnio miałem kilka rozruchów, w których kręcił trochę wolno, a na desce rozdzielczej wyświetlał się komunikat ostrzegawczy, że dostępny jest tylko napęd na tylne koła. Przejechać 5 minut, zatrzymać się i uruchomić ponownie, a problem znikał. Ponadto na pełne naładowanie mojego CTEK potrzeba było kilku dni. Zazwyczaj jeżdżę tym pojazdem około 3 razy w tygodniu i zostawiam CTEK włączony tylko wtedy, gdy wyjeżdżam na miesiąc, ale zdaję sobie sprawę, że 10-letni akumulator wymaga wymiany. Miałem lokalnego gościa, który robił wszystkie moje poprzednie wymiany oleju itp. i miał narzędzie do skanowania, ale teraz przeszedł na emeryturę. Ostatnią wymianę oleju zrobiłem sam i nie przejmowałem się przypomnieniem, ale wygląda na to, że nowy akumulator zdecydowanie wymaga użycia narzędzia do skanowania, a jeśli użyję tego samego akumulatora 95Ah dostępnego w Costco, czy mogę się bez rejestracji obejść?
 
potrzebuje narzędzia diagnostycznego, czy też jeśli użyję tego samego akumulatora 95Ah dostępnego w Costco, mogę się bez rejestracji obejść?
Zostało to szczegółowo omówione. Krótka odpowiedź. Tak, możesz wymienić akumulator bez rejestracji za pomocą narzędzia diagnostycznego, ALE ryzykujesz skróceniem żywotności akumulatora zamiennego.
 
Zostało to szczegółowo omówione. Krótka odpowiedź. Tak, możesz wymienić akumulator bez rejestracji za pomocą narzędzia diagnostycznego, ALE ryzykujesz skróceniem żywotności wymienionego akumulatora.
Nie sądzę, aby kiedykolwiek udowodniono, że brak rejestracji akumulatora skraca żywotność nowego akumulatora. Popularną, ale nieudowodnioną teorią jest to, że akumulator będzie przeładowany, ponieważ BMS uważa, że nowy akumulator kuleje. Ale żadne napięcie ładowania, które dostarczy BMS, nie zaszkodzi żadnemu akumulatorowi. Brak rejestracji powoduje, że BMS nie pozwala na tak szybką reaktywację wyłączonych funkcji i sprzętu. W miarę jak BMS zbiera nowe dane dotyczące wydajności akumulatora, stare dane dotyczące stanu akumulatora znikną, a systemy zostaną przywrócone - tylko wolniej.
 
Nie sądzę, aby kiedykolwiek udowodniono, że niezarejestrowanie akumulatora skraca żywotność nowego akumulatora. Popularna, ale nieudowodniona teoria głosi, że akumulator zostanie przeładowany, ponieważ BMS uważa, że nowy akumulator jest uszkodzony. Ale żadne napięcie ładowania dostarczane przez BMS nie uszkodzi żadnego akumulatora. Niezarejestrowanie powoduje, że BMS nie pozwala na szybkie ponowne aktywowanie wyłączonych funkcji i sprzętu. W miarę jak BMS zbiera nowe dane dotyczące wydajności akumulatora, stare dane dotyczące stanu akumulatora znikną, a systemy zostaną przywrócone - tylko wolniej.
Przeczytałem wiele z dyskusji, ale wciąż nie było dla mnie jasne, czy mogę to zrobić bez narzędzia skanującego. Myślę, że na razie po prostu wymienię akumulator i zobaczę, jak to pójdzie. Nie martwię się, jeśli nie potrwa to tak długo, ponieważ i tak prawdopodobnie nie będę już długo trzymał tego pojazdu. To był wspaniały pojazd, ale mam go już 10 lat i to najdłużej, jak kiedykolwiek trzymałem pojazd.
 
Jakiś czas temu plakat zdecydował, że zainstaluje baterię bez rejestracji i będzie nas informował na bieżąco. Jeśli nadal jesteś na tej liście, chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie.
 
Discussion starter · #1,551 · (Edited)
Potencjalnym problemem z niezarejestrowaniem nowego akumulatora jest nie tylko skrócenie żywotności tego nowego akumulatora.
Jest to również potencjalne uszkodzenie alternatora i być może innych części układu ładowania.
Nie wiem, czy to prawda, ale mgliście pamiętam, że gdzieś o tym czytałem. Alternator pracuje ciężej, ponieważ 'myśli', że nowy akumulator jest stary i potrzebuje więcej ładowania.

Chciałbym również usłyszeć od niektórych wieloletnich członków MF, którzy powiedzą nam, że wymienili akumulator, nie zarejestrowali go, a ich akumulator działa dobrze od 7 lub 8 lat!

Miło byłoby również usłyszeć od osób, które wymieniły oryginalny akumulator, a ich nowy akumulator uległ awarii po 2 lub 3 latach itp. Przypuszczam, że na tym forum nie ma wystarczającej liczby osób, które zatrzymały swojego Macana wystarczająco długo.

Narzędzie diagnostyczne do rejestracji akumulatora, a także wyłączenia ekranu przypominającego o wymianie oleju, nie jest tak drogie, a procedura wymiany akumulatora i jego rejestracji jest bardzo dobrze udokumentowana na tym forum.

Polecam narzędzie skanujące "Launch CRB5001" ...bardzo łatwe w użyciu i działa w moim MY 2016 Macan i MY 2019 911.
Pierwotnie kupiłem Autel Maxi AP200 w 2021 roku, aby używać go ze smartfonem. Było bardzo uciążliwe w użyciu i nie działało w celu zarejestrowania akumulatora Macana. Ale lata później NIE działało dla 911. Kiedy zadzwoniłem do Autela, ich obsługa klienta była bardzo zła.
Kiedy zwróciłem uwagę, że w ofercie Amazon podczas zakupu i nadal jest napisane:
"Dostęp do wszystkich modułów dla wybranego producenta."
"Do użytku ze wszystkimi pojazdami zgodnymi z OBDII z 1996 r. i nowszymi"

Dla mojego 911 wciąż otrzymywałem: "Usługa: Brak dostępnej sekwencji"
Autel powiedział mi, że nie będzie działać w samochodach nowszych niż MY 2017!
Powiedziałem:
"Dlaczego mielibyście sprzedawać narzędzie w 2021 roku, które NIE działałoby w samochodach z ostatnich 3 lat?"
Powiedział, że Amazon nie jest autoryzowanym sprzedawcą i gdybym kupił go w Napa auto parts lub u innego autoryzowanego sprzedawcy, ujawniliby, że nie będzie działać w żadnym samochodzie po 2017 roku.

Zatem kupujący uważaj, jeśli kupujesz Autel Maxi AP200. Upewnij się, że będzie działać w Twoim samochodzie MY.
 
  • Like
Reactions: Stefan73
Potencjalnym problemem z niezarejestrowaniem nowego akumulatora jest nie tylko skrócenie żywotności tego nowego akumulatora.
Jest to również potencjalne uszkodzenie alternatora i być może innych części układu ładowania.
Nie wiem, czy to prawda, ale mgliście pamiętam, że gdzieś o tym czytałem. Alternator pracuje ciężej, ponieważ 'myśli', że nowy akumulator jest stary i potrzebuje więcej ładowania.

Chciałbym również usłyszeć od niektórych wieloletnich członków MF, którzy mówią nam, że wymienili akumulator, nie zarejestrowali go, a ich akumulator działa dobrze od 7 lub 8 lat!

Miło byłoby również usłyszeć od niektórych osób, które wymieniły oryginalny akumulator, a ich nowy akumulator uległ awarii w ciągu 2 lub 3 lat itp. Myślę, że na tym forum nie ma wystarczającej liczby osób, które zatrzymały swojego Macana na tyle długo.

Narzędzie diagnostyczne do rejestracji akumulatora, a także wyłączenia ekranu przypominającego o wymianie oleju, nie jest tak drogie, a procedura wymiany akumulatora i jego rejestracji jest bardzo dobrze udokumentowana na tym forum.

Polecam narzędzie skanujące "Launch CRB5001" ...bardzo łatwe w użyciu i działa w moim MY 2016 Macan i MY 2019 911.
Pierwotnie kupiłem Autel Maxi AP200 w 2021 roku, aby używać go ze smartfonem. Było to bardzo uciążliwe w użyciu i nie działało, aby zarejestrować akumulator Macana. Ale lata później NIE działało dla 911.
Kiedy zadzwoniłem do Autela, ich obsługa klienta była bardzo zła.
Kiedy zwróciłem uwagę, że w momencie zakupu w ofercie Amazonu było napisane i nadal jest:
"Dostęp do wszystkich modułów dla wybranego producenta."
"Do użytku ze wszystkimi pojazdami zgodnymi z OBDII z 1996 r. i nowszymi"

Dla mojego 911 wciąż dostawałem: "Usługa: Brak dostępnej sekwencji"
Autel powiedział mi, że nie będzie działać w samochodach nowszych niż MY 2017!
Powiedziałem:
"Dlaczego sprzedajesz narzędzie w 2021 roku, które NIE będzie działać w samochodach z ostatnich 3 lat?"
Powiedział, że Amazon nie jest autoryzowanym sprzedawcą i gdybym kupił go w częściach samochodowych Napa lub u innego autoryzowanego sprzedawcy, ujawniliby, że nie będzie działać w żadnym samochodzie po 2017 roku.

Zatem kupujący uważaj, jeśli kupujesz Autel Maxi AP200. Upewnij się, że będzie działać w Twoim samochodzie MY.
Nie zgadzam się. Oto dlaczego. BMS Macana śledzi 23 różne parametry związane z akumulatorem. Został zaprojektowany do wykorzystywania tych informacji do zarządzania ładowaniem akumulatora w czasie rzeczywistym.
Zwróć uwagę na pierwsze 4 pozycje poniżej. Wszystkie odnoszą się do stanu i wieku akumulatora. Wydaje się to więcej niż trochę nieprawdopodobne, że BMS 'umyślnie' zignorowałby wszystkie te dane w czasie rzeczywistym na korzyść traktowania nowego akumulatora jak starego.

Nigdy nie widziałem żadnych danych, które potwierdzałyby twierdzenie, że BMS uszkodzi nowy akumulator i alternator, jeśli nie zostanie zarejestrowany; tylko przypuszczenia.

Aby dalej to udowodnić, podłącz woltomierz lub wyświetlacz napięcia MFD i po pełnym naładowaniu akumulatora, zaobserwujesz idealnie normalne napięcia systemowe w zakresie 13 V z dobrym akumulatorem. Jeśli BMS przeładowywałby, zobaczysz napięcia systemowe w zakresie 14 V lub wyższym.

Pełna lista danych akumulatora, które zaobserwowałem z narzędzia skanującego, jest pokazana tutaj:

  • Starzenie się akumulatora, związane z ładowaniem (%)
  • Starzenie się akumulatora, związane z wyjściem (%)
  • OKREŚLONA rezystancja wewnętrzna akumulatora
  • Znormalizowana rezystancja wewnętrzna akumulatora
  • Stan naładowania akumulatora
  • Wygładzony stan naładowania akumulatora
  • Ładunek ekstrakcyjny
  • Napięcie obwodu otwartego
  • Wykrywanie akumulatora anulowane
  • Napięcie akumulatora
  • Prąd akumulatora filtrowany
  • Prąd akumulatora
  • Temperatura akumulatora (kwas)
  • Temperatura akumulatora (biegun)
  • Limit prądu w obwodzie zamkniętym poniżej (stały)
  • Limit prądu w obwodzie zamkniętym przekroczony (stały)
  • Status resetowania strażnika
  • Status komunikacji
  • Status czujnika akumulatora
  • Próg napięcia licznika 1
  • Próg napięcia licznika 2
  • Próg napięcia licznika 3
  • Powód wybudzenia
 
Discussion starter · #1,553 ·
Przytaczasz dobry argument, ale jeśli masz rację, to rejestracja akumulatora jest po prostu oszustwem ze strony Porsche i kilku innych producentów, tylko po to, by wyciągnąć więcej $ od klientów, którzy potrzebują, aby dealer wymienił im akumulatory, aby dealer mógł zarejestrować nowy akumulator.

Czy osobiście wymieniłeś akumulator Porsche i go nie zarejestrowałeś?
Jeśli tak, to ile lat miał stary akumulator i jak długo masz nowy, niezarejestrowany akumulator w samochodzie?

FWIW, mój stary akumulator Macan rutynowo pokazywał system V na MFD w zakresie od 14 do wysokich 14.
Natychmiast po zainstalowaniu i zarejestrowaniu nowego akumulatora rutynowo pokazywał niskie 13.

Jednak mój nowy akumulator (wyprodukowany przez Clarios, producenta OEM Varta) miał 95Ah i 900 CCA.
OEM Varta miał 92 Ah, 850 A EN. (EN ≠ CCA.)

IDK, jakie byłoby V systemu na MFD, gdybym NIE zarejestrował nowego akumulatora.
 
Robisz dobry przypadek, ale jeśli masz rację, to rejestracja akumulatora jest po prostu oszustwem ze strony Porsche i kilku innych producentów, tylko po to, by wyciągnąć więcej $ od klientów, którzy potrzebują, aby dealer wymienił ich akumulatory, aby dealer mógł zarejestrować nowy akumulator.

Zatem, czy osobiście wymieniłeś akumulator Porsche i go nie zarejestrowałeś?
Jeśli tak, jak stary był stary akumulator i jak długo miałeś nowy, niezarejestrowany akumulator w samochodzie?

FWIW, mój stary akumulator Macan rutynowo pokazywał system V na MFD od połowy do wysokich 14s.
Zaraz po zainstalowaniu i zarejestrowaniu nowego akumulatora rutynowo pokazywał niskie 13s.

Jednak mój nowy akumulator (wyprodukowany przez Clarios, producenta OEM Varta) miał 95Ah i 900 CCA.
OEM Varta miał 92 Ah, 850 A EN. (EN ≠ CCA.)

IDK, co byłoby systemem V na MFD, gdybym NIE zarejestrował nowego akumulatora.
Chociaż uważam, że Porsche nie jest do końca dobrze nastawione, nie uważam, aby rejestracja akumulatora była oszustwem per se. A przynajmniej nie całkowitym oszustwem.

Po pierwsze, Porsche kieruje nas do rejestracji nowych akumulatorów. JEDNAK nigdzie nie czytałem, aby Porsche ostrzegało przed uszkodzeniem akumulatora lub alternatora spowodowanym jego niezarejestrowaniem. Skupiając się teraz z powrotem, gdzie czytałeś, że Posrche wydało to ostrzeżenie? Czy ktoś widział takie ostrzeżenie od Porsche? Kto zaobserwował uszkodzenie nowego akumulatora lub alternatora? Ktokolwiek? Bez żadnego z nich sugeruję, żebyśmy przestali wydawać te ostrzeżenia.

Zatem, jaki jest powód wymogu rejestracji? Z doświadczenia wiemy, że:

a) Rejestracja ułatwia technikowi sprawdzenie, kiedy akumulator został wymieniony, jego numer seryjny, typ i parametry znamionowe bez patrzenia na sam akumulator. (Niezbyt duża korzyść dla właściciela.)

b) Jeśli typ akumulatora zostanie zmieniony (np. AGM na zalany kwasowo-ołowiowy), wówczas może być przydatne dla BMS, aby o tym wiedzieć, ponieważ idealne napięcia ładowania dla różnych typów akumulatorów mogą się różnić, a BMS prawdopodobnie nie będzie w stanie wykryć zmiany. To samo może dotyczyć instalacji większych lub mniejszych akumulatorów niż standardowe, ponieważ zwiększona lub zmniejszona reakcja na ładowanie może zostać błędnie zinterpretowana przez BMS jako problem.

c) Zainstalowanie nowego akumulatora i jego zarejestrowanie nie spowoduje automatycznego przywrócenia funkcji, które BMS wyłączył z powodu wcześniejszego złego stanu akumulatora. Spośród tych systemów, funkcja Auto Stop-Start jest najczęściej wyłączanym systemem. Zauważyłem również sporadyczne problemy z czujnikiem odległości używanym przez tempomat i awaryjne hamowanie kolizyjne. Ten fakt jest interesujący. Kiedy wymieniłem akumulator na fabrycznie nowy, w pełni naładowany, a następnie go zarejestrowałem, Auto Stop-Start nadal nie działał. Byłem tym naprawdę zaniepokojony. Co się stało, to to, że samochód natychmiast wyrzucił błąd, kierując mnie do jazdy samochodem po jego pierwszym uruchomieniu. Po krótkiej przejażdżce Auto Stop-Start zaczął ponownie działać. I mój czujnik odległości nigdy więcej nie działał nieprawidłowo od czasu nowego akumulatora. Moje wyjaśnienie jest takie, że BMS wiedział, że coś się zmieniło z powodu rejestracji, ale nie potraktował informacji o rejestracji dosłownie. Zamiast tego chciał nowych danych, na których oparłby swój schemat ładowania. Jazda samochodem dostarczyła tych nowych danych. Inny użytkownik opisał ładowanie akumulatora po rejestracji i nie otrzymał błędu. Myślę, że tak się dzieje, ponieważ BMS był w stanie zebrać dane dotyczące reakcji nowego akumulatora na ładowanie, których potrzebował, bez jazdy.

Moja teoria robocza jest taka, że BMS stale zbiera dane, ale nie reaguje natychmiast na nowe dane. Rejestracja nowego akumulatora usuwa stare dane. To przyspiesza adaptację do nowego. Jednak dopóki nowy akumulator nie zostanie naładowany (przez jazdę lub na ładowarce), nic się nie zmienia. BMS potrzebuje nowych danych, BMS musi zdecydować, jak się zachowywać. Teoretycznie można było wymienić stary akumulator na wadliwy, więc chce zbierać i analizować dane z nowym, zanim zmieni swoje zachowanie i zanim ponownie aktywuje systemy. Niezarejestrowanie nowego akumulatora po prostu pozwala starym danym przetrwać przez chwilę, aż zachowanie nowego akumulatora będzie mogło wygenerować nowe dane, które następnie zostaną zintegrowane z zachowaniem BMS. W międzyczasie nic szokującego się nie dzieje. Nie ma faktów sugerujących, że BMS przeładuje nowy akumulator. Aktywacja systemu może zająć trochę więcej czasu, ponieważ BMS czeka, aż zbierze wystarczającą ilość danych, aby „przekonać się”, że obecny akumulator jest w stanie je uruchomić.

d) W tym miejscu Porsche jest podejrzane. Zaprojektowali ten wspaniały i bardzo wydajny system BMS. Ale ten sam system NIGDY nie ostrzega kierowcy, że stan akumulatora nie jest dobry lub że systemy są wyłączane, pomimo tego, że ma dostęp do tych samych danych, które zbieramy, gdy używamy samodzielnego analizatora akumulatorów do określania stanu akumulatora (rezystancja wewnętrzna itp.). Dlaczego tak jest? Dlaczego BMS zaczyna wyłączać systemy, nie ostrzegając kierowcy o problemie, który to powoduje? Wyrzuci kilka błędów, ale nie dotyczących Auto Stop/Start i nie dotyczących akumulatora. Jestem co do tego dość cyniczny. Myślę, że Porsche uważa, że jeśli właściciele zostaną powiadomieni o problemie z akumulatorem, niektórzy mogą spróbować wymienić akumulator samodzielnie, tak jak ja zrobiłem to za <$175. Porsche woli, żebyś zabrał swój samochód do dealera i narzekał na systemy, które zostały wyłączone. Kiedy już tam jesteś, podoba im się, że dealer zdiagnozuje problem i zaoferuje Ci akumulator za 1000 $ (z rejestracją). Kiedy już jesteś u dealera, liczą na to, że poddasz się nadużyciom, które otrzymasz, zamiast odejść, tak jak ja zrobiłem to wiele lat temu.

e) Jeśli dealer wykona pracę, naładuje akumulator lub poprowadzi samochód, zanim zostanie on zwrócony Tobie. Spowoduje to przywrócenie wyłączonych systemów. I to pozwala im twierdzić, że wykonali pracę, aby te rzeczy ponownie działały, lub po prostu uzasadnić opłatę za akumulator w wysokości 1000 $. Za 1000 $ zasługujesz na coś, co możesz zaobserwować. Nowy akumulator, bez żadnych innych zmian w zachowaniu samochodu, po prostu nie sprawia takiego wrażenia... jeśli oszustwo może naprawdę dobrze wyglądać.
 
Po pierwsze, Porsche kieruje nas do rejestracji nowych akumulatorów. JEDNAK nigdzie nie przeczytałem, że Porsche ostrzegało przed uszkodzeniem akumulatora lub alternatora spowodowanym brakiem jego rejestracji. Zwracając teraz uwagę z powrotem, gdzie przeczytałeś, że Posrche wydało to ostrzeżenie? Czy ktoś widział takie ostrzeżenie od Porsche? Kto zaobserwował uszkodzenie nowego akumulatora lub alternatora? Ktokolwiek? Bez żadnego z nich sugeruję, abyśmy przestali wydawać te ostrzeżenia.
Porsche ostrzega swoich użytkowników, aby przestrzegali właściwego docierania przez 2000 mil, wszystkie ich ICE. Niektórzy internetowi „eksperci” mówią, żeby jeździć nim tak, jakbyś go ukradł. Jednak przedstawiciel PCA w Stuttgarcie został poinformowany dokładnie dlaczego


Szkoda wyrządzona przez zignorowanie tego spoczywa na kupującym. Ale to nie jest dobre zarządzanie, ponieważ mogą oni porzucić samochód. Aby wiedzieć dokładnie, potrzebujesz wystarczająco dużej próby osób, które przestrzegają i nie przestrzegają instrukcji inżynierów. Nigdy tego nie zobaczysz, więc musisz zaufać ludziom, którzy zaprojektowali i zbudowali samochód, a nie internetowym „ekspertom”.

Kiedy to widzę, zastanawiam się, czy pierwotny właściciel zapłaci za przedwczesne uszkodzenia wynikające z udzielonych przez nich porad. Oczywiście, że nie.

To samo dotyczy tutaj. To, że tego nie rozumiesz, tak jak tłum docierający, jedź nim jakbyś go ukradł, nie oznacza, że nie ma powodu.

Nie wiesz, czego nie wiesz. Sugeruję, aby nie doradzać ludziom wbrew temu, co mówią osoby, które zbudowały samochody. Wszystko to nie spisek ze strony „dealerów”.
 
Porsche ostrzega swoich użytkowników, aby przestrzegali właściwego docierania przez 2000 mil, wszystkie ich ICE. Niektórzy internetowi „eksperci” mówią, żeby jeździć nim tak, jakby się go ukradło. Jednak przedstawiciel PCA w Stuttgarcie został poinformowany dokładnie dlaczego


Szkoda wyrządzona przez zignorowanie tego spoczywa na kupującym. Ale to nie jest dobre zarządzanie, ponieważ mogą oni porzucić samochód. Aby wiedzieć dokładnie, potrzebujesz wystarczająco dużej próby tych, którzy przestrzegają i nie przestrzegają instrukcji inżynierów. Nigdy tego nie zobaczysz, więc musisz zaufać ludziom, którzy zaprojektowali i zbudowali samochód, a nie internetowym „ekspertom”.

Kiedy to widzę, zastanawiam się, czy pierwotny właściciel zapłaci za przedwczesne uszkodzenia wynikające z udzielonych przez nich porad. Oczywiście, że nie.

To samo dotyczy tutaj. To, że tego nie rozumiesz, tak jak docieranie-jedź-nim-jak-ukradłeś-go, nie oznacza, że nie ma powodu.

Nie wiesz, czego nie wiesz. Sugeruję, aby nie odradzać ludziom tego, co mówią robić ludzie, którzy zbudowali samochody. Wszystko nie jest spiskem ze strony „dealerów”.
Dużo pisania na temat, którego nie poruszyłem. Uważam, że mechanicznie złożone systemy z wieloma metalowymi częściami ocierającymi się o siebie w różnych temperaturach i pod dużym naciskiem powinny być docierane. Nie oznacza to, że po prostu przyjmuję wszystko, co pisze Porsche, za dobrą monetę. To ta sama firma, która świadomie i celowo pracowała nad oszukaniem konsumentów na całym świecie, w tym klientów Porsche, swoimi silnikami Diesla nie tak dawno temu. I to firma, która produkuje mój samochód, który nie pozwala mi sprawdzić poziomu oleju po otwarciu maski, chyba że przejadę 5 lub więcej mil i nie wyświetli prawidłowej temperatury zewnętrznej, chyba że przejadę pewną odległość, która produkuje osłony TC, które pękają śruby, a następnie obserwuje, jak ich dealerzy pobierają 800 dolarów za instalację 2 śrub, co może nie rozwiązać problemu z wyciekiem oleju itp. itd. Innymi słowy, w żadnym wypadku nie są idealne. I angażują się w zachowania cenowe, które osobiście uważam za obraźliwe. To tylko moja opinia, pamiętajcie.

Przedstawiłem szczegółowe uzasadnienie tego, co napisałem. I nigdy nie polecałem, aby nie rejestrować akumulatora. Zarejestrowałem swój własny, co widać w moim poście.

To, czemu się sprzeciwiam, to straszenie szkodami dla akumulatorów i alternatorów na podstawie braku faktów. W pewnym sensie zgadzamy się. Nie popierasz ludzi, którzy wymyślają rzeczy o docieraniu nowych samochodów, a ja nie popieram ludzi, którzy publikują posty o uszkadzaniu akumulatorów i alternatorów, jeśli akumulator nie jest zarejestrowany.

Cieszę się z tego rodzaju dyskusji - na ten temat - którą ta strona ceniła. Ale nie doceniam bycia wrzucanym do jednego worka z ludźmi, którzy opowiadają się za głupimi zachowaniami jako sposobem na udowodnienie swojej racji.
 
Ale nie doceniam bycia wrzucanym do jednego worka z ludźmi, którzy opowiadają się za głupimi zachowaniami jako sposobem na udowodnienie swojej racji.
To nie było intencją tej analogii. Chodzi o to, że nie wiesz, czego nie wiesz. To takie proste.

Jasne, PAG ma wiele pozwów zbiorowych, wiele. Nie ma co do tego wątpliwości. A jednak wciąż pozostają wiodącą marką samochodową na świecie, generującą zyski. To wycenianie oparte na wartości, a ludzie płacą tę cenę. Chodzi o to, że Porsche i inne marki robią to z jakiegoś powodu. O ile nie masz poufnej wiedzy na temat powodu, domyślna pozycja powinna być taka, że "oni" wiedzą więcej niż ty. To, że ty nie wiesz, nie oznacza, że oni nie wiedzą.
 
To nie było zamiarem analogii. Chodzi o to, że nie wiesz, czego nie wiesz. To takie proste.

Jasne, PAG ma wiele pozwów zbiorowych, wiele. Nie ma co do tego wątpliwości. A jednak wciąż pozostają wiodącą marką samochodową generującą zyski na świecie. To wyceny oparte na wartości, a ludzie płacą cenę. Chodzi o to, że Porsche i inne marki robią to z jakiegoś powodu. O ile nie masz poufnej wiedzy na temat powodu, domyślna pozycja powinna być taka, że "oni" wiedzą więcej niż ty. To, że ty nie wiesz, nie oznacza, że oni nie wiedzą.
Z szacunkiem, nikt na świecie nie wie, czego nie wie. Nie wyklucza to pożytecznego dialogu na tej stronie. Po prostu pomijanie tego, co napisałem z tego powodu, w tym faktycznych obserwacji, które szczegółowo opisałem, wydawałoby się sprzeczne z duchem i użytecznością tej strony.
 
Chociaż popieram rejestrację, zdrowy rozsądek podpowiada mi, że "Start-Stop" powoduje znacznie większe zużycie krytycznych komponentów, w tym akumulatora, niż brak rejestracji w BMS. Wyłączyłem tę "funkcję" natychmiast po otrzymaniu naszego Macana.
 
Mimo że opowiadam się za rejestracją, zdrowy rozsądek podpowiada mi, że "Start-Stop" powoduje znacznie większe zużycie krytycznych komponentów, w tym akumulatora, niż brak rejestracji w BMS. Wyłączyłem tę "funkcję" natychmiast po otrzymaniu naszego Macana.
Zgadzam się. Jednak po wyłączeniu funkcji Auto Stop/Start tracisz również funkcję oszczędzania energii. Powoduje to, że silnik wchodzi na wyższe obroty podczas hamowania, gdy nie jest to potrzebne. Zatem zysk z tytułu zużycia jest w pewnym stopniu kompensowany, jeśli nie całkowicie. Utracone zostają również oszczędności paliwa.

Osobiście lubię funkcję oszczędzania na autostradzie i nie lubię Auto Stop/Start w warunkach miejskich. Muszę więc pamiętać, aby włączać i wyłączać ją w zależności od tego, gdzie jestem, co jest uciążliwe. To wstyd, że Porsche połączyło te 2 funkcje. Kolejny przykład wątpliwego osądu z ich strony lub po prostu stronniczości na rzecz oszczędności paliwa z własnych powodów, bez uwzględniania preferencji klientów.
 
1,541 - 1,560 of 1,663 Posts