Porsche Macan Forum banner
1,421 - 1,440 of 1,596 Posts
Jeśli masz Macana z 2022 r. lub nowszego, a konsola środkowa jest z przyciskami dotykowymi i jeśli nie masz aktywowanych wszystkich funkcji dotykowych i chcesz zobaczyć pełną aktywację przycisków, możesz to zrobić w PIWIS lub AUTEL lub MU CAR.

Przed:
Image


Po:
Image


Aby to zrobić:
w PIWIS lub AUTEL lub MU Car:

Przejdź do Systemów i przejdź do Klimatyzacji:

Image

Jeśli przejdziesz do Tastes, zobaczysz opcje podświetlania przycisków dotykowych.

Image


Przypisujesz nieprzypisane smaki do odpowiednich brakujących funkcji przycisków.

Przypisałem:
Lift = zawieszenie pneumatyczne
AGA = PSE
M = nieznane... przypisałem to do Taste 6... ale nic się nie zaświeciło... Wyobrażam sobie, że oznacza to manual dla czegoś... ale co... nie mam pojęcia.

Jeśli przejdziesz do prawej strony "Rechts"
Image


Przypisałem Ionisator i PLA. co podświetliło przycisk Ion i przyciski wspomagania parkowania.

Mam nadzieję, że to pomoże i jeśli ktoś dowie się, co robi M... chciałbym wiedzieć ahah.
 
Znowu ja. Szukam opcji wyłączenia świateł bocznych/pozycyjnych. Mój przedni zderzak jest ze specyfikacji UE, więc mam teraz błąd przedniego światła pozycyjnego na biurku.
Którą opcję należy zmienić?
W trybie symulacji znalazłem: Wartość kodowania: Aussenbelechtung Seitenmarkierungsleuchten verbaut -> jeśli zmienię tylko tę opcję, czy będzie OK, czy jest coś więcej?
jest opcja w ustawieniach świateł zewnętrznych i poszukaj świateł obrysowych. możesz je całkowicie wyłączyć. znalazłem to w zeszłym tygodniu i jest teraz całkowicie wyłączone
 
Słyszałem, że można dostosować wartości czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika wyświetlane na MFD z wartości "dummy" czujnika do rzeczywistych. Przejrzałem ukryte kody, ale nie mogę tego znaleźć.

Czy komuś udało się to zakodować?
 
Krzywa charakterystyki temperatury płynu chłodzącego
Zmodyfikowałem krzywą charakterystyki temperatury płynu chłodzącego w moim Macanie kilka miesięcy temu (może rok temu) i właśnie zrobiłem to samo w moim Caymanie. Ciekawe jest, jak Porsche modyfikuje rzeczywiste wartości, które widzisz, prawdopodobnie po to, aby zmniejszyć zmienność na wyświetlaczu i uniknąć niepotrzebnych telefonów od klientów, którzy nie wiedzą, co się dzieje. Ale muszę pomyśleć, że dla 718 lub 911 posiadanie zmodyfikowanych wartości temperatury na wyświetlaczu jest całkowicie zbędne. Nie byłem zaskoczony, widząc to w moim Macanie, dobrze, po prostu to zmodyfikowałem.

Lokalizacja wartości krzywej charakterystyki jest tutaj…

Zestaw wskaźników: Krzywa charakterystyki temperatury płynu chłodzącego

Zobaczysz wszystkie rzeczywiste i wyświetlane wartości (8 dla każdego). Zobacz tabelę poniżej (w °C):


Font Number Pattern Circle Rectangle


Narysowałem tę tabelę, pokazaną poniżej, abyś mógł zobaczyć zachowanie.

Slope Rectangle Plot Parallel Font


Jeśli podążasz za zieloną linią (wyświetlane wartości w zestawie wskaźników), istnieje długi okres czasu, w którym zobaczysz stałą temperaturę, podczas gdy w rzeczywistości temperatura jest wyższa. Następnie, po wyjściu z tego zakresu, gwałtownie wzrośnie, aby nadrobić rzeczywistą wartość temperatury (linia niebieska)… może to nie dać zbyt wiele czasu reakcji, jeśli Twój samochód się przegrzewa. Ta pomarańczowa strefa to to, na co musisz zwrócić uwagę.

Krzywa ta została zaprojektowana tak, aby temperatura pozostawała stała podczas normalnej pracy, ale w rzeczywistości wprowadzi histerezę w wyświetlanych wartościach.

Wyświetlanie rzeczywistych wartości temperatury ma sens.

Aby wyświetlić rzeczywiste wartości w zestawie wskaźników, skopiuj odpowiednią wartość X do wartości Y.

Zalecam najpierw zapisanie wszystkich wartości (aby mieć je jako kopię zapasową), a następnie zmianę wszystkich wartości Y.

Zmieniłem również zakres wykresu słupkowego, aby wyświetlać pełny zakres temperatur, zaczynając od 36°C… domyślnie 60°C.

Kod:
Zestaw wskaźników: Ustawienia wykresu słupkowego: Ustawienia wykresu słupkowego - start wykresu słupkowego temperatury płynu chłodzącego = 36 {domyślnie = 60}
 
Krzywa charakterystyki temperatury płynu chłodzącego
Zmodyfikowałem krzywą charakterystyki temperatury płynu chłodzącego w moim Macanie kilka miesięcy temu (może rok temu) i właśnie zrobiłem to samo w moim Caymanie. Ciekawe jest, jak Porsche modyfikuje rzeczywiste wartości, które widzisz, prawdopodobnie po to, aby zmniejszyć zmienność na wyświetlaczu i uniknąć niepotrzebnych telefonów od klientów, którzy nie wiedzą, co się dzieje. Ale muszę myśleć, że dla 718 lub 911 posiadanie zmodyfikowanych wartości temperatury na wyświetlaczu jest całkowicie zbędne. Nie byłem zaskoczony, widząc to w moim Macanie, dobrze, po prostu to zmodyfikowałem.

Lokalizacja wartości krzywej charakterystyki jest tutaj...

Zestaw wskaźników: Krzywa charakterystyki temperatury płynu chłodzącego

Zobaczysz wszystkie rzeczywiste i wyświetlane wartości (8 dla każdego). Zobacz tabelę poniżej (w °C):


Font Number Pattern Circle Rectangle


Narysowałem tę tabelę, pokazaną poniżej, abyś mógł zobaczyć zachowanie.

Slope Rectangle Plot Parallel Font


Jeśli podążasz za zieloną linią (wyświetlane wartości w klastrze), istnieje długi okres czasu, w którym zobaczysz stałą temperaturę, podczas gdy w rzeczywistości temperatura jest wyższa. Następnie, po wyjściu z tego zakresu, gwałtownie wzrośnie, aby nadrobić rzeczywistą wartość temperatury (linia niebieska)... może to nie dać zbyt wiele czasu reakcji, jeśli Twój samochód się przegrzewa. Ta pomarańczowa strefa to to, na co musisz zwrócić uwagę.

Krzywa ta została zaprojektowana tak, aby temperatura pozostawała stała podczas normalnej pracy, ale w rzeczywistości wprowadzi histerezę w wyświetlanych wartościach.

Wyświetlanie rzeczywistych wartości temperatury ma sens.

Aby wyświetlić rzeczywiste wartości w zestawie wskaźników, skopiuj odpowiednią wartość X do wartości Y.

Zalecam najpierw zapisanie wszystkich wartości (aby mieć je jako kopię zapasową), a następnie zmianę wszystkich wartości Y.

Zmieniłem również zakres wykresu słupkowego, aby wyświetlać pełny zakres temperatur, zaczynając od 36°C... domyślnie 60°C.

Kod:
Zestaw wskaźników: Ustawienia wykresu słupkowego: Ustawienia wykresu słupkowego-temperatura płynu chłodzącego start wykresu słupkowego = 36 {domyślnie = 60}
Jesteś skarbem narodowym, Panie! Dziękuję!!
 
Więc, czytałem za dużo tych postów :) Na OTOFIX, który model jest sugerowany? Znalazłem film, w którym jest napisane, że "Programowanie online" jest tylko w wersjach PRO lub MAX, czy jest to potrzebne do robienia świateł w zestawie wskaźników, mignięć kierunkowskazów i kilku innych kosmetycznych rzeczy?
Dzięki
Rob
 
Zatem czytałem zbyt wiele tych postów :) Na OTOFIX, który model jest sugerowany? Znalazłem film, w którym powiedziano, że "Programowanie online" jest tylko w wersjach PRO lub MAX, czy jest to potrzebne do robienia świateł w zestawie wskaźników, mignięć kierunkowskazów i kilku innych kosmetycznych rzeczy?
Dzięki
Rob
Cześć! Udało mi się zrobić prawie wszystko, co chciałem, używając Otofix D1 Pro. To bardzo fajne narzędzie.
 
Dzięki, tak naprawdę nie mogę uzasadnić 1000 dolarów za kilka modyfikacji. Wciąż nie jestem pewien, co daje "Programowanie online"?
 
Nowy temat, czy ktoś aktywował jonizator w klastrze A/C?

Mogłem aktywować moduł jonizatora w konfiguracji modułu A/C i w prawych przyciskach z Launch, mimo że go nie zamawiałem.
Wyświetla HW V00 i SW V000, ale nie generuje żadnych komunikatów o błędach po aktywacji.
Podczas testowania nie zmieniają się żadne aktywne wartości pomiarowe. Brak innego zapachu po aktywacji...

  • Czy jest zainstalowany, czy nie?
  • Czy ktoś zauważył to w Macanie?
  • Okablowanie wysokiego napięcia i kable sterujące/zasilające istniejące, gdy nie zamówiono?
 
Nowy temat, czy ktoś aktywował jonizator w klastrze A/C?

Mogłem aktywować moduł jonizatora w konfiguracji modułu A/C i w prawych przyciskach z Launch, mimo że go nie zamówiłem.
Wyświetla HW V00 i SW V000, ale nie generuje żadnych komunikatów o błędach po aktywacji.
Żadne aktywne wartości pomiarowe nie zmieniają się podczas testowania. Brak innego zapachu po aktywacji...

  • Czy jest zainstalowany, czy nie?
  • Czy ktoś zauważył to w Macanie?
  • Okablowanie wysokiego napięcia i kable sterujące/zasilające istniejące, gdy nie zamówiono?
Widziałem, że można to również włączyć. Założyłem jednak, że będzie potrzebny dodatkowy sprzęt. Nie wyobrażam sobie, żeby po prostu instalowali to we wszystkich samochodach, a następnie pobierali opłatę tylko za jego "aktywację".
 
Prawdopodobnie prawda, znalazłem ten moduł generatora wysokiego napięcia (jonizator; 4N0963459E). Jest on używany w kilku modelach Porsche i Audi i powinien być również zainstalowany w Macanie, ale jest całkowicie nieznany w odpowiednim katalogu części i instrukcji napraw Macan, a także w katalogach internetowych, takich jak ilcats... to samo dotyczy (2?) kabli wysokiego napięcia do podłączenia do elektrod jonizatora skrzynki powietrznej klimatyzacji... może jest w zestawie ze skrzynką powietrzną klimatyzacji?

...Kusząca jest niska cena tego modułu, zaczynająca się od 50-80 dolarów...
 
Tak, również aktywowałem te funkcje... Nie widzę w tym większego sensu, ale jest i trudno... Aktywowałem je. Miernik G-Force jest jednak bardzo fajny.

Image


Image


Image


Image


Również automatyczne składanie lusterek po naciśnięciu blokady na pilocie.
Image


Teraz, gdy moja Macan nie ma już gwarancji, zacząłem wprowadzać kilka modyfikacji i dobrze się przy tym bawić.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Wygląda na to, że nie mogę aktywować tej funkcji za pomocą launch x431. Czy możesz pomóc? Mam Macana Turbo z 2016 roku.
 
Wygląda na to, że nie mogę aktywować tej funkcji za pomocą launch x431. Czy możesz pomóc? Mam Macana Turbo z 2016 roku.
Nic dziwnego, dowiedziałem się, że jonizator był oferowany dopiero od roku produkcji 2019. To również powód braku części Macan dla niego w sieci, ponieważ wszystkie publiczne oferty oparte na listach części, które znalazłem, są oparte na 2018 roku... czas na aktualizację, czy ktoś ma nowszą dla forum???
 
Prawdopodobnie prawda, znalazłem ten moduł generatora HV (jonizator; 4N0963459E). Jest on używany w kilku modelach Porsche i Audi i powinien być również zainstalowany w Macanie, ale jest całkowicie nieznany w odpowiednim katalogu części i instrukcji napraw Macana, a także w katalogach internetowych, takich jak ilcats... to samo dotyczy (2?) kabli HV do podłączenia do elektrod jonizatora skrzynki powietrznej klimatyzacji... może jest w zestawie ze skrzynką powietrzną klimatyzacji?

...Kusząca jest niska cena tego modułu, zaczynając od 50-80 dolarów...
Uważam, że wymaga to dodatkowego przycisku konsoli - chciałbym to zmodernizować, jeśli się uda.
 
1,421 - 1,440 of 1,596 Posts