Porsche Macan Forum banner
21 - 40 of 1,771 Posts
Ik heb in november een CPO Macan S uit 2017 in ontvangst genomen - waarvoor ik de CPO-dekking heb afgewezen, maar nog wel onder fabrieksgarantie. Ik heb elke keer dat ik parkeerde verbrand olie geroken. Gisteren naar de dealer gebracht en ze vonden een lekkende kleppendekselpakking.

Ik koos voor Porsche vanwege hun algemeen betere reputatie op het gebied van betrouwbaarheid ten opzichte van andere Duitse merken. Zelfs als het gedekt is, wordt het snel oud als je je voertuig zo vaak moet laten onderhouden. Het is een cliché, maar ik heb dit nog nooit hoeven doen met mijn Honda's.
Porsche heeft mijn auto 3 weken vastgehouden om het werk te doen... In 5 jaar tijd heeft mijn MK6 GTI nooit langer dan 2 dagen in de garage gestaan.

Heeft iemand een update over hoe hun reparatie is verlopen?

Mijn 17 GTS heeft ook een lekkage van het voorste distributiedeksel. Onderdelen worden besteld en het wordt een klus van 2 dagen, gedekt door de garantie.

Weet iemand wat dit zou hebben gekost, als het niet onder de garantie viel?

Heeft iemand een update over hoe hun reparatie is verlopen?

Mijn 17 GTS heeft ook een lekkage van de voorkant van de distributiekettingkast. Onderdelen worden besteld en het wordt een klus van 2 dagen, gedekt door de garantie.

Heeft iemand een idee wat dit zou hebben gekost, als het niet onder de garantie viel?

Heeft de dealer de lekkage ontdekt tijdens de olieverversing?

Ik heb vorige maand een olielekkage gemeld, die volgens de diagnose afkomstig was van de distributiekettingkast. Onderdelen besteld (veel) en gepland voor reparatie op 19/7.
Net 46K mijl gereden ('15 "S"), en dit is het eerste probleem anders dan de gebruikelijke terugroepacties/updates. Ik zal na de reparatie verslag uitbrengen.
Ik kan me alleen herinneren dat ik één keer een olielekkage heb gehad... 1976 Capri II V6 (Mijn eerste Duitse import).

Had de auto gisteren op een brug voor een routine olie verversing en merkte overal motorolie aan de onderkant van de motor. Waarschijnlijk een langzaam of klein lek, aangezien er nog geen olie op mijn garagevloer ligt.

De oliefilter gecontroleerd, deze is strak geïnstalleerd en geen lekkage van de afdichtingen. Moet verder omhoog zijn. Oliepeil voor de olieverversing was vol. Oliedruk tijdens het rijden is normaal.

Heb een afspraak met de dealer over een paar weken, maar vraag me af of iemand hetzelfde heeft meegemaakt?

Is dit een groot probleem? Of zal proberen te diagnosticeren en te repareren de zaken erger maken? (Niet helemaal comfortabel met de dealer die de motor verwijdert/opent als het daarop aankomt...)

Een paar foto's van onder de auto...

Image
Image
Heeft u een update over de resultaten van de dealer die ernaar heeft gekeken? Ik heb net voor het eerst zelf een olieverversing gedaan en dit ook ervaren, alleen lijkt het erop dat het misschien nog erger is dan bij u. Ik heb een volledige beschrijving met foto's in de olieverversing thread geplaatst en gevraagd of iemand anders dit heeft gezien. Hier is een link naar mijn situatie op pagina 37: https://www.macanforum.com/forum/engine-technical-discussion/24482-diy-oil-change-37.html

Ik hoop dat het niet ernstig is, maar er zit veel olie, dus ik ben bezorgd. Benieuwd wat u over de uwe heeft ontdekt.

Bedankt!

Ik was de olie aan het verversen van mijn macan en ik vond dit kleine druppeltje aan de passagierskant waar de vooras de transmissie verlaat:

Image

Is dit een lek of is het iets anders? Ik denk dat het mogelijk overloop kan zijn van het bijvullen van de olie, maar dan zou ik niet verwachten dat het er zo vies uitziet. Enige gedachten? Het voertuig heeft 60.000 mijl gereden.

Attachments

De rest van het gebied ziet er vrij droog uit. Veeg het schoon en kijk of het over 5-6 dagen weer verschijnt. U heeft geen garantie meer en tenzij u een verlengde garantie heeft, is het goedkoper om af en toe olie bij te vullen dan te betalen voor een reparatie (als het een motorolielek is). Alles hangt af van hoeveel er druppelt.

Ik had eerder een lekkage die werd toegeschreven aan een verkeerde O-ring. Ik bracht het naar de dealer voor diagnose en reparatie. Sindsdien geen probleem meer gehad. Ze vertelden me dat het een veelgemaakte fout was tijdens olieverversingen met mensen die niet bekend zijn met de juiste onderdelen....

Ik heb een verlengde garantie van derden, maar ze zeiden dat als het te wijten is aan slechte afdichtingen, dit onder normale slijtage valt en niet gedekt is. Dus ik zal het waarschijnlijk gewoon in de gaten houden en kijken hoe erg het is.

Hmmmm, weer een reden om geen uitgebreide garantie te kopen?

Ik hoop dat het geen lek is, houd ons op de hoogte nadat je het hebt afgeveegd.

Succes!

...u weet toch dat er een probleem is met de O-ring van de oliefilterbehuizing bij deze, toch? Sommige bedrijven die 'olieverversingskits' verkopen, voegen per ongeluk een verkeerde O-ring toe. Ik heb geen associatie met Pelican Parts, maar hun website vermeldt de juiste O-ring om te gebruiken. Ik geloof dat er andere discussiedraden over de O-ring zijn geweest. Misschien heeft u de verkeerde versie van de O-ring geïnstalleerd? /forum/images/MacanForum/smilies/tango_face_wink.png
Ja, volledig op de hoogte van het O-ring probleem. De mijne besteld bij Pelican en bevestigd dat de O-ring die eraf kwam de juiste maat had. Het probleem in mijn geval is geen lekkage rond de filterbehuizing of de aftapplug - ik heb oliebedekte slangen en bedrading aan beide kanten van de motor, die ergens hoger vandaan komen, waardoor mijn oliecarter er ook uitziet als die van de OP. Volledige details en foto's in de link die ik hierboven heb gegeven naar de olieverversing thread. Er is een video bijgevoegd van een onafhankelijke garage waarin staat dat ze dit bij meerdere Macans hebben gezien en dat het ergens vandaan komt in de buurt van de voorkant van de distributiekettingkast.

21 - 40 of 1,771 Posts