Porsche Macan Forum banner

Opcje foteli GTS (USA), proszę o wyjaśnienie

9.3K views 12 replies 11 participants last post by  e61it  
#1 ·
Zatem w USA dostępne są trzy opcje siedzeń dla GTS:

1) Fotele sportowe GTS, 8-kierunkowe, z pakietem pamięci
2) Fotele elektryczne z pakietem komfortowej pamięci (14-kierunkowe)
3) Adaptacyjne fotele sportowe z pakietem komfortowej pamięci (18-kierunkowe)

W konfiguratorze opcja za 0 $ to fotel sportowy GTS z pakietem pamięci, który moim zdaniem wygląda dokładnie tak samo jak fotele 18-kierunkowe, z wyjątkiem podparcia lędźwiowego i braku regulacji długości siedziska (przynajmniej nie elektrycznej). Różnią się one znacznie od standardowych foteli 8-kierunkowych Macan/S. Czy mam rację?

Fotele sportowe GTS mają również 'pakiet pamięci', ale nigdzie nie ma definicji wyjaśniającej, co to wszystko obejmuje. Mój dealer zawsze sugeruje opcję 14-kierunkową i nigdy nie widział foteli sportowych GTS i również nie mógł tego rozgryźć.

Czy ktoś wie dokładnie, co jest zawarte w której z trzech opcji dla:
a) regulacji foteli (wysokość siedziska, pozycja przód/tył, kąt siedziska i kąt oparcia, podparcie lędźwiowe (2-kierunkowe/4-kierunkowe?))
b) regulacji kolumny kierownicy (manualna, elektryczna, żadna? Góra/dół, w/z)
c) które ustawienia są zapamiętywane (ustawienia foteli, lusterka zewnętrzne, kolumna kierownicy) dla każdej z tych opcji?

Fotele 18-kierunkowe uniemożliwiają złożonym tylnym siedzeniom stworzenie idealnie płynnego przejścia z bagażnika do dodatkowej przestrzeni ładunkowej ze względu na duże podparcia boczne. Powinno to również dotyczyć foteli sportowych GTS.

Moje zamówienie wkrótce zostanie zablokowane i chociaż właśnie ponownie skonfigurowałem je z opcją 14-kierunkową, mogę wrócić do standardowej opcji fotela sportowego GTS w zależności od większej liczby szczegółów i lepszych odpowiedzi na powyższe pytania.
 
#2 ·
Fotele 8-Way GTS WYGLĄDAJĄ dokładnie tak samo jak fotele 18-Way Sports. ALE masz tylko dwa przyciski: Jeden do przesuwania do przodu/do tyłu i podnoszenia/opuszczania przodu lub tyłu fotela. Drugi przycisk zmienia kąt oparcia. Boczne podparcia powinny być równoważne z 18-kierunkowymi w pozycji całkowicie otwartej (opróżnionej).

Ma ograniczoną pamięć: Funkcja pamięci dla fotela kierowcy i regulacji lusterek bocznych, a także światła powitalne w lusterkach bocznych. Co może nie być problemem, jeśli jesteś jedynym kierowcą. Ustaw i zapomnij.

Jedyną poważną wadą, jaką znalazłem, było to, że NIE pozwalają na opcję Wentylacji Siedzeń. To był dla mnie decydujący czynnik, aby wybrać 18-Way.

Fotele 14-Way mają następujące funkcje:

Fotele elektryczne (14-kierunkowe) z pakietem pamięci
Fotele kierowcy i pasażera z przodu mają funkcję pamięci pozycji siedzenia, kolumny kierownicy i lusterek bocznych, a także indywidualne ustawienia, takie jak światła, wycieraczki, klimatyzacja, ustawienia blokady drzwi, zestaw wskaźników i PCM (przez pilota). Ustawienia można przywołać za pomocą dodatkowych przycisków pamięci w drzwiach. Przednie fotele oferują elektryczną regulację:

Oparcie fotela
Wysokość siedziska
Pozycja przód/tył
Nachylenie siedziska
Głębokość siedziska
Podparcie lędźwiowe (4-kierunkowe)
UWAGA:
Kolumna kierownicy posiada również elektryczną regulację wysokości i przód/tył.


18-kierunkowe są następujące:

Adaptacyjne fotele sportowe (18-kierunkowe) z pakietem pamięci
Sportowa konstrukcja siedzeń z modyfikowanym wzorem szwów na środkach siedzeń i podwyższonymi bocznymi podparciami. Fotele kierowcy i pasażera z przodu mają funkcję pamięci pozycji siedzenia, kolumny kierownicy i lusterek bocznych, a także indywidualne ustawienia, takie jak światła, wycieraczki, klimatyzacja, ustawienia blokady drzwi, komputer pokładowy i PCM. Przednie fotele oferują elektryczną regulację:

Oparcie fotela
Wysokość siedziska
Pozycja przód/tył
Nachylenie siedziska
Głębokość siedziska
Podparcie lędźwiowe (4-kierunkowe)
Boczne podparcie siedziska
Boczne podparcia oparcia
Regulacja wysokości i przód/tył kolumny kierownicy
UWAGA:
Tylne siedzenia są również zaprojektowane jako fotele sportowe (wzór szwów, podwyższone boczne podparcia). Po złożeniu tylnych siedzeń na płasko, podwyższone boczne podparcia tworzą nachylenie 15º w stosunku do podłogi bagażnika.


Jeśli chodzi o składane tylne siedzenia, 8-kierunkowe wyglądają również jak 18-kierunkowe w tylnym rzędzie, więc istnieje to samo ograniczenie składania na płasko. W rzeczywistości nie zauważyłem zauważalnej różnicy w tym, jak płasko leżą 14-kierunkowe w porównaniu do 18-kierunkowych.
 
#3 ·
Fotele 8-Way GTS WYGLĄDAJĄ dokładnie tak samo jak fotele 18-Way Sports. ALE....
@alex_c: Świetna informacja! Dzięki.

Nie potrzebujemy wentylacji, tylko ogrzewania, ale oboje jesteśmy trochę wybredni w kwestii naszych ustawień i są one dość różne (180 cm/90 kg vs. 168 cm i szczupły).

Czy kolumna kierownicy jest przynajmniej mechanicznie (tj. dźwignią) regulowana w górę/w dół i pod kątem, nawet z fotelami GTS?

W widoku 360 stopni konfiguratora wygląda na to, że przy klamce drzwi po stronie pasażera znajdują się przyciski pamięci foteli. Czy naprawdę tam są?

Co dziwne, uważam, że fotele 14-kierunkowe są krokiem w dół w porównaniu ze standardowym fotelem GTS, jeśli chodzi o jakość siedzenia i komfort siedzenia, i dużym krokiem w górę w funkcjach pamięci. Fotele 18-kierunkowe w porównaniu ze standardowymi GTS tylko dodają funkcje foteli, na których nam tak naprawdę nie zależy (jak nadmuchiwane podparcia boczne), ale dają nam te same pełne opcje pamięci za jeszcze większą dopłatą...

Po prostu wybrałbym fotele 8-kierunkowe GTS i dodał pełny pakiet pamięci, gdyby to było możliwe.
 
#5 ·
@Mkovac Mam GTS z 8-kierunkowymi fotelami z pakietem GTS, uwielbiam wygląd z czerwonymi przeszyciami, @alec_c ma rację ze swoim wyjaśnieniem, a ponadto mogę dodać następujące informacje:

- Regulacja fotela - ograniczona do wysokości, pozycji przód/tył, kąta oparcia i kąta oparcia. Podparcie lędźwiowe i podparcie boczne byłyby miłe, ale mogę się bez nich obejść. Są wygodne dla mojej budowy ciała (1,78 m, 90 kg)
- Kolumna kierownicy - Tak, jest regulowana ręcznie (w górę/w dół i w/z), więc nie jest zmęczona pamięcią
- Tylko fotel kierowcy ma pamięć (1, 2 i kluczyk) oraz lusterka zewnętrzne
 
#6 ·
Mam również problemy z wyborem fotela dla gts. Mam pewne problemy z wsiadaniem i wysiadaniem z pojazdów i nie lubię głębokich podparć po bokach siedzenia. Z tego, co rozumiem, fotele komfortowe są powszechnie bardziej płaskie, bez agresywnych podparć. Czy mam rację? Muszę wsuwać się do moich samochodów. Martwię się tylko, że zużyję podparcie po stronie wejścia.
 
#7 ·
Mam również problemy z wyborem fotela dla gts. Mam pewne problemy z wsiadaniem i wysiadaniem z pojazdów i nie lubię głębokich podparć po bokach siedzenia. Z tego, co rozumiem, fotele komfortowe są powszechnie bardziej płaskie bez agresywnych podparć. Czy mam rację? Muszę wślizgnąć się do moich samochodów. Martwię się tylko, że zużyję podparcie po stronie wejścia.
Weź fotele 14-kierunkowe. Niskie podparcia i możesz je ustawić na 14 sposobów od niedzieli. Dla mnie są bez wątpienia (właściwie tyłek w dół) najwygodniejszymi fotelami, jakie kiedykolwiek miałem w jakimkolwiek samochodzie.

Wysłane z AutoGuide.com Free App
 
  • Like
Reactions: MrPorsche
#8 ·
Właśnie przyjechałem z bardzo wygodnego 4Runner Limited i uważam, że 18-kierunkowe fotele są bardzo ograniczające i ciasne. Gdybym miał to zrobić jeszcze raz, wziąłbym 14-kierunkowe fotele komfortowe. Podobał mi się wygląd 18-kierunkowych foteli bardziej, ale teraz żałuję, że nie zrobiłem więcej testów i badań. Inni na tym blogu powiedzieli, że nie podobają im się 18-kierunkowe fotele. Ale kiedy się do nich przyzwyczaili, w przyszłości nie chcieliby niczego innego. Mój Macan z 2019 roku ma 2 tygodnie i niewiele nim jeździłem z powodu choroby. Mam 1,85 m wzrostu / 93 kg / szerokie ramiona, może za duży dla 18-kierunkowych foteli??!? Za późno teraz na moją fabryczną konfigurację, dostawę i zakup!! Zadzwoniłem do dealera i zapytałem, czy jest jakiś sposób na otwarcie pionowych podparć poza ich domyślną, w pełni otwartą pozycję, ale powiedzieli, że nie. Wszystko byłoby wspaniale, gdybym mógł uzyskać jeszcze kilka centymetrów szerokości, wtedy nie czułyby się tak ciasno. Chyba będę musiał schudnąć?
 
#11 ·
To jest rozwiązanie! Poszedłem w kierunku 14-kierunkowym z dokładnie tego samego powodu, po prostu jestem trochę za duży dla podparcia lędźwiowego i ud... być może muszę też schudnąć!

W międzyczasie jest to rozwiązanie, które zmniejszy efekt podparcia.

podparcie lędźwiowe - poduszka do siedzenia samochodowego - poduszki z pianki z pamięcią kształtu łagodzące ból pleców - LORD BACK

Wyszukaj czegoś podobnego, ponieważ ten konkretny model jest wyprzedany. Upewnij się, że jest klinowany i powinien zaoszczędzić dodatkowego zużycia podparcia uda po stronie kierowcy. Istnieją również cieńsze modele.
 

Attachments

#13 ·
Przeprowadziłem dość obszerne i czasami szybkie jazdy testowe zarówno z fotelem 14-kierunkowym, jak i 18-kierunkowym. 18-kierunkowy znacznie lepiej utrzymuje ciało na miejscu podczas pokonywania zakrętów. Wybrałem fotele 18-kierunkowe i nadal się cieszę, że to zrobiłem. Mówiąc to, boczne podparcie wymaga dodatkowego wysiłku podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Ważę ponad 200 funtów i nie uważam, że fotele 18-kierunkowe są zbyt ciasne. W podróżach używam regulacji podparcia, aby od czasu do czasu coś zmienić i stwierdzam, że naprawdę pomaga to zapobiec zmęczeniu pleców i pośladków. Używam regulacji podparcia lędźwiowego przez cały czas. Funkcja wentylacji jest świetna zarówno w upał, jak i w zimno. Spróbuj pojeździć zarówno na fotelach 18-kierunkowych, jak i 14-kierunkowych, wraz z fotelami GTS, aby znaleźć to, co najlepiej pasuje do Ciebie.