Porsche Macan Forum banner

Decyzje, decyzje Macan GTS vs Cayenne S

26K views 42 replies 19 participants last post by  Tony Van  
#1 ·
Zamówiłem więc nowego Macana kilka tygodni temu i od tego czasu modyfikuję zamówienie. Początkowo rozważałem Cayenne GTS i byłem gotowy złożyć zamówienie. Po obsesyjnym myśleniu, które prawdopodobnie wszyscy mamy, gdy chodzi o zamawianie czegoś takiego, zacząłem naprawdę przyglądać się Macanowi GTS. Mam najemcę, który wynajmuje dla mnie i ma Macana GTS i zaczął mi się podobać po tym, jak widziałem go codziennie w pracy, pomyślałem, że zakochałem się po jeździe, więc zamówiłem GTS 2024 i pomyślałem, że to koniec, koniec z trudnymi decyzjami. Wczoraj poszedłem do lokalnego dealera Porsche, ponieważ byłem skonfliktowany co do kolorów i mam czas do 5 marca na wprowadzenie jakichkolwiek zmian. Zobaczyłem Cayenne S w kolorze kredowym i czarnym i przewróciło mi się w żołądku. Zastanawiałem się, czy podjąłem właściwą decyzję: „Ma silnik V-8. Oba wyglądają niesamowicie. Zastanawiałem się tylko, czy ktoś zmagał się z tą samą decyzją i czy ktoś podjął decyzję z Macana na Cayenne i czy tego żałował, czy też odwrotnie. Wszystkie moje dzieci jeżdżą własnymi pojazdami, więc rzadko ktoś będzie siedział na tylnym siedzeniu. Nigdy nie zabiorę go na tor ani nie będę nim ścigał się na bocznych drogach, miejsca w każdym z nich byłoby dla mnie wystarczająco. TIA.
 
#2 · (Edited)
Mam oba: najnowszego Macana GTS z 2024 roku i Cayenne V8. Są one przeznaczone do zupełnie innych celów i zastosowań.

Krótka odpowiedź: Jeśli chodzi tylko o Ciebie, to Macan jest właściwym wyborem, ponieważ to po prostu czysta radość z jazdy, której żaden Cayenne nie może dorównać, biorąc pod uwagę rozmiar i wagę. Miałem poprzednią generację Cayenne Turbo i jeździłem Cayenne GT, żeby zobaczyć, czy czegoś mi brakuje i chociaż te Cayenne mają silniki V8, tylną oś skrętną, a GT miało PDCC i sportowy wydech z dużą mocą i surowym dźwiękiem, to nie są tak przyjemne jako codzienne samochody, jak Macan GTS z silnikiem V6, PDK i zawieszeniem dostrojonym do tego kształtu, który jest po prostu wspaniały i nie można go przebić niczym większym w formie SUV-a. Wciąż czekam na mapy COBB, które będą dostępne dla ECU z 2024 roku, aby uzyskać więcej mocy ponad standardową konfigurację, aby uczynić go kompletnym pakietem.
 
#3 ·
Zamówiłem więc nowego Macana kilka tygodni temu i od tego czasu modyfikuję zamówienie. Początkowo rozważałem Cayenne GTS i byłem gotowy złożyć zamówienie. Po obsesyjnym myśleniu, które prawdopodobnie wszyscy robimy, gdy chodzi o zamawianie czegoś takiego, zacząłem naprawdę przyglądać się Macanowi GTS. Mam najemcę, który wynajmuje dla mnie i ma Macana GTS i zaczął mi się podobać po zobaczeniu go każdego dnia w pracy, pomyślałem, że zakochałem się po jeździe, więc zamówiłem GTS 2024 i pomyślałem, że to koniec, koniec z trudnymi decyzjami. Wczoraj poszedłem do lokalnego dealera Porsche, ponieważ byłem skonfliktowany co do kolorów i mam czas do 5 marca na wprowadzenie jakichkolwiek zmian. Zobaczyłem Cayenne S w kolorze kredowym i czarnym, mój żołądek się przewrócił. Zastanawiałem się, czy podjąłem właściwą decyzję: „Ma silnik V-8. Oba wyglądają niesamowicie. Zastanawiałem się tylko, czy ktoś zmagał się z tą samą decyzją i czy ktoś podjął decyzję z Macana na Cayenne i żałował tego lub odwrotnie. Wszystkie moje dzieci jeżdżą własnymi pojazdami, więc rzadko ktoś będzie na tylnym siedzeniu. Nigdy nie zabiorę go na tor ani nie będę nim ścigał się na bocznych drogach, miejsca w każdym z nich wystarczyłoby mi. TIA.
Zamierzam zadzwonić do @scornwel, ponieważ właśnie odebrał Cayenne V8 Coupe.
Czekam na jego recenzję.

Osobiście uwielbiam mniejszego, zwinnego Macana, ale moja żona lubi przestrzeń i nie jeździłem nowym samochodem. Słyszałem o nim wiele dobrego.
 
#4 ·
Pierwszy post, z Kanady! Prezent na 29. urodziny dla siebie, który ma nadejść z dostawą pod koniec maja. Jestem podekscytowany, oto moja konfiguracja… samochód będzie w pełni owinięty folią PPF przez dealera (błyszczący, niematowy).

Jakieś wskazówki dla początkującego nabywcy Porsche mile widziane!

Moja konfiguracja Macan GTS 2024


View attachment 280822 View attachment 280823 View attachment 280825 View attachment 280824 View attachment 280828 View attachment 280829
Zrobiłem "przełącznik" w zeszłym roku, wpłata na Cayenne i w okresie zmiany przeszedłem na Macan T. Oba to wspaniałe samochody, rozumiem dylemat.

Macan ostatecznie przekonał mnie prowadzeniem i PDK. (Dodano zawieszenie pneumatyczne i opony letnie do mojej konfiguracji)
 
#5 ·
To naprawdę zależy od tego, jakie masz potrzeby. Lubię mieć duży samochód, bez względu na wszystko. Możesz powiedzieć, że nikt nie będzie siedział z tyłu itp... dopóki nie zechcesz wyjść na kolację z przyjaciółmi i ich podwieźć. Może się okazać, że potrzebujesz miejsca w bagażniku, dopóki go nie potrzebujesz. Rzadko mam więcej niż 4 osoby w którymkolwiek z moich samochodów, ale moja żona zawsze jeździ dużymi SUV-ami, ponieważ kiedy potrzebuję rozmiaru, mam go. Przesiadła się z kilku BMW X5 na Mercedesa GLS, a teraz na BMW X7. Lubię Macana dla siebie, jak ktoś wspomniał powyżej, jest szybki, zwinny, zwinny i zwykle mam tylko siebie w samochodzie. Ale znowu, zawsze muszę mieć X7. Zatem ostatecznie zależy to od tego, jakie masz inne samochody i czego potrzebujesz. Widziałem tu ludzi, gdzie było tylko kilka osób i oboje dostali Macany. Nigdy bym tego nie zrobił. Ale też nigdy nie kupiłbym dwóch Cayenne.
 
#6 ·
Nie prowadząc samochodu, wciąż czuję, że są pewne argumenty sprzedażowe, które mogę omówić. Macan to fantastyczny pojazd, ale jest w trakcie trzeciej modernizacji. Nigdy nie został przeprojektowany. Porsche wrzuciło do oryginalnego Macana wszystko, co najlepsze, a następnie przeszli do jego ulepszania, trzymając się go, walcząc z jego wycofywaniem. Chciałbym zobaczyć przeprojektowanie.

Cayenne to ostatni SUV z silnikiem V8 zasilanym paliwem konwencjonalnym, który Porsche prawdopodobnie kiedykolwiek wyprodukuje. Wokół tego samochodu. Promują również hybrydy. Nie chcę hybrydy typu plug-in. Chcę czystego silnika spalinowego i żadnych sztuczek.

Przeprojektowanie obejmuje bardziej luksusowe wnętrze, zaktualizowaną technologię, podobną do tej w 992, a także więcej kolorów i opcji wnętrza niż w Macanie.

Trudne wybory. Ostatnie chwile odchodzącego mistrza lub początkowa faza następnego odchodzącego mistrza. Dla mnie osobiście, patrzę na Cayenne jako na pojazd, który byłby następnym krokiem. Mój Macan ma dopiero rok. Wciąż mam z nim czas. Nie wiem, jak będzie, gdy będę gotowy kupić swojego następnego SUV-a. Dlatego też interesuję się tym pojazdem.
 
#7 ·
Posiadam i użytkuję 22 Macan S od prawie dwóch lat. Właśnie kupiliśmy nowego Cayenne S i jeździłem nim kilka razy. Oba to fantastyczne samochody. Gdybym znowu kupował dla siebie SUV-a, bez wątpienia wziąłbym Macana GTS. Jesteś bardziej zanurzony w doświadczeniu jazdy i czujesz się częścią samochodu. Jeśli nie przewozisz ludzi, tym bardziej. Jest idealny pod każdym względem. Wciąż pamiętam moją reakcję, gdy ludzie pytali mnie, jak mi się podoba - "to najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek miałem, a drugi nawet się nie zbliża". Ma wystarczająco dużo miejsca, mnóstwo zwinności, mnóstwo momentu obrotowego i szybkości. Widoczność jest doskonała. Jedyną rzeczą, którą Cayenne robi lepiej, moim zdaniem, jest prowadzenie i ma bardziej satysfakcjonujące doświadczenie przy niskich obrotach. Macan może się trochę przechylać w zakrętach, podczas gdy nowy Cayenne S jest absolutnie płaski w zakrętach, a muśnięcie pedału gazu natychmiast nagradza. To dość szokujące jak na SUV-a. Silnik V8 w Cayenne to prawdziwy klejnot, a wciskanie pedału gazu uzależnia. Wnętrze nowego Cayenne jest oszałamiająco piękne.

Moja żona jeździ Cayenne i uwielbia go. Po prostu kocha ten samochód. Jest o wiele lepszy niż GLE 450, który posiadała, i szczerze mówiąc, ma rację.

Możesz być teraz trochę zdezorientowany, ale z żadnym z nich nie popełnisz błędu. Polecam kupić jednego z ostatnich ICE Macan GTS'. To najbardziej Porsche (IMO). Kupiłem 992 GTS i Macan jest bardziej zbliżony do uczucia, jakie mam podczas jazdy nim. Mój był S i był więcej niż satysfakcjonujący.

Kilka rzeczy, które są wspólne - Układ kierowniczy, hamulce, silnik i ergonomia są doskonałe. Nie pożałujesz tego.

Macan wydaje się bardziej wyjątkowy, a w wersji GTS dostarczy.

Opinia Larry'ego jest tutaj naprawdę cenna. Trafił w punkt ze swoją analizą mojej konfiguracji i pomógł mi przejść przez niezliczone iteracje mojej podróży. Jeśli jest jedna rzecz, której się nauczyłem, to słuchania Pontifexa.
 
#8 ·
Posiadam i używam 22 Macan S od prawie dwóch lat. Właśnie kupiliśmy nowego Cayenne S i jeździłem nim kilka razy. Oba to fantastyczne samochody. Gdybym znowu kupował dla siebie SUV-a, bez wątpienia wziąłbym Macana GTS. Jesteś bardziej zanurzony w doświadczeniu jazdy i czujesz się częścią samochodu. Jeśli nie przewozisz ludzi, tym bardziej. Jest idealny pod każdym względem. Wciąż pamiętam moją reakcję, gdy ludzie pytali mnie, jak mi się podoba - "to najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek miałem, a drugi nawet się nie zbliża". Ma wystarczająco dużo miejsca, mnóstwo zwinności, mnóstwo momentu obrotowego i szybkości. Widoczność jest doskonała. Jedyną rzeczą, którą moim zdaniem Cayenne robi lepiej, jest prowadzenie i ma bardziej satysfakcjonujące doświadczenie przy niskich obrotach. Macan może się trochę przechylać w zakrętach, podczas gdy nowy Cayenne S jest absolutnie płaski w zakrętach, a dotknięcie przepustnicy natychmiast nagradza. To dość szokujące jak na SUV-a. V8 w Cayenne to prawdziwy klejnot, a wciskanie pedału gazu uzależnia. Wnętrze nowego Cayenne jest oszałamiająco piękne.

Moja żona jeździ Cayenne i uwielbia go. Po prostu kocha ten samochód. Jest o wiele lepszy niż GLE 450, który posiadała, i szczerze mówiąc, ma rację.

Możesz być teraz trochę zdezorientowany, ale z żadnym z nich nie możesz się pomylić. Polecam wzięcie jednego z ostatnich ICE Macan GTS'. To najbardziej Porsche (IMO). Odebrałem 992 GTS, a Macan jest bardziej zbliżony do uczucia, jakie mam podczas jazdy nim. Mój był S i był więcej niż satysfakcjonujący.

Kilka rzeczy, które są wspólne - Układ kierowniczy, hamulce, silnik i ergonomia są doskonałe. Nie pożałujesz tego.

Macan wydaje się bardziej wyjątkowy, a w wersji GTS dostarczy.

Opinia Larry'ego jest tutaj naprawdę cenna. Trafił w punkt z analizą mojej konfiguracji i pomógł mi przejść przez niezliczone iteracje mojej podróży. Jeśli czegoś się nauczyłem, to słuchania Pontifexa.
:)
To świetny wpis. Komplement mnie upokorzył. Nie wiedzą, dlaczego forum 911 nazywa mnie "Pontifexem". To dlatego, że myślą, że wiem więcej niż w rzeczywistości ;). To, co dzieje się po 30 latach kupowania samochodów i spotykania innych, to rozwój i wiedza. Nie jeżdżąc nowym Cayenne, mam teraz pojęcie, czego mogę się spodziewać po twoim poście.

Jednym z punktów wspólnych jest to, że głównym kierowcą jest również moja żona. Po życiu z samochodami sportowymi, po raz pierwszy, gdy miałem SUV-a, poczułem, że przestrzeń praktycznie mnie pochłonęła. Macan jest tak wystarczający, a moja żona wykorzystuje o wiele więcej miejsca w samochodzie niż ja. Jest jeszcze jeden punkt, a mianowicie to, że mój Macan jest nowy. Przy całej tej rozmowie o EV i wycofywaniu Macana, plan "na wszelki wypadek" sprawił, że już patrzę, co dalej. Te dwie rzeczy umieściły V8 na moim radarze.

Sądzę, że smutną częścią jest to, że w miarę jak Porsche przechodzi na EV, zawęża zakres tego, co mogę z nimi mieć. Tak bardzo kocham te samochody, że patrzę na to, co pozostało do objęcia, w nadziei, że moja długa przygoda z Porsche się nie skończy.
 
#11 ·
@scornwel - Tylko notatka na temat tylnej osi skrętnej. W Cayenne 2024 pojazd jest wyposażony w akumulator AGM. Jedną z głównych skarg na 992 są koszty akumulatora litowego, jeśli się zepsuje. Jest jednak lżejszy. Opinie na temat RL są podzielone co do tego, czy ryzyko kosztów jest tego warte. Był podział 50/50, gdzie niektórzy pomijali go, aby uniknąć kosztów, a inni mówili, że w żadnym wypadku. Dostali to.

W podstawowej jeździe po mieście pierwszą rzeczą, którą zauważasz, jest ostry promień skrętu. Wciśnij jednak samochód na rondo, a tył po prostu wychyla się razem z tobą w 911. Nie jeździłem Cayenne, ale mój były 911 go nie miał (był dużym samochodem), a mój obecny go ma. Zauważam różnicę, ale nie ucierpiałbym, gdyby samochód go nie miał. Jeśli konfiguruję samochód, chcę go.

Zapisałem się na dzień na torze, ale był zarezerwowany i byłem na liście oczekujących (nie zadzwonili). Wierzę, że na torze pokażą się prawdziwe różnice.

Kiedy wkładam wszystkie elementy wydajnościowe do samochodu, robię to głównie z myślą o sobie. Moja żona ma tendencję do bycia bardziej cywilizowaną w codziennej jeździe, ale nawet z nią... jest ten raz na jakiś czas moment. Gdybym był Op... skonfigurowałbym samochód tak jak twój.

Jedną rzeczą, którą zauważam u mojej żony po jeździe SUV-ami od 2012 roku, jest to, że tak przyzwyczaiła się do jazdy podniesionym samochodem, że zapomina, kiedy bierze 911. Łatwo to zrobić. Czasami biorę Macana i parkuję tak, jakby mój przedni zderzak mógł się zarysować i śmieję się z siebie.
 
#13 ·
@scornwel - Tylko notatka na temat tylnej osi skrętnej. W 2024 Cayenne pojazd jest dostarczany z akumulatorem AGM. Jedną z dużych skarg na 992 są koszty akumulatora litowego, jeśli się zepsuje. Jest jednak lżejszy. Opinie na temat RL są podzielone co do tego, czy ryzyko kosztów jest tego warte. Był to podział 50/50, gdzie niektórzy pomijali go, aby uniknąć kosztów, a inni mówili, że w żadnym wypadku. Dostali go.

W podstawowej jeździe po mieście pierwszą rzeczą, którą zauważasz, jest ostry promień skrętu. Wciśnij jednak samochód w rondo, a tył po prostu wychyla się razem z tobą w 911. Nie jeździłem Cayenne, ale mojemu byłemu 911 tego brakowało (był świetnym samochodem), a mój obecny go ma. Zauważam różnicę, ale nie ucierpiałbym, gdyby samochód tego nie miał. Jeśli konfiguruję samochód, chcę go.

Zapisałem się na dzień na torze, ale był zarezerwowany i byłem na liście oczekujących (nie zadzwonili). Wierzę, że na torze pokażą się prawdziwe różnice.

Kiedy umieszczam wszystkie elementy związane z osiągami w samochodzie, robię to głównie z myślą o sobie. Moja żona ma tendencję do bycia bardziej cywilizowaną w swojej codziennej jeździe, ale nawet z nią... jest ten raz na jakiś czas moment. Gdybym był Op... skonfigurowałbym samochód tak jak twój.

Jedną z rzeczy, które zauważam u mojej żony po jeździe SUV-ami od 2012 roku, jest to, że tak bardzo przyzwyczaiła się do jazdy podniesionym samochodem, że zapomina o tym, gdy bierze 911. To łatwe do zrobienia. Czasami biorę Macana i parkuję tak, jakby mój przedni zderzak mógł się zarysować i śmieję się z siebie.
Problem LiPo również mnie niepokoi, głównie dlatego, że wartość i użyteczność RAS w 992 jest dla mnie prawie niezauważalna.

Moja żona bardzo przypomina twoją. Lubi być na górze i miły komfort wnętrza.

Wracając do RAS, absolutnie czuję, jak działa w Cayenne. W rzeczywistości jeździliśmy jednym z nim i bez niego. Nawigacja mojej żony była obiektywnie lepsza z RAS. Zauważyłem to najbardziej podczas wolnych manewrów. Wyjaśniałoby to również wyjątkowe pokonywanie zakrętów w Cayenne w porównaniu do Macana.
 
#12 ·
RAS może być bardziej zauważalny w Cayenne ze względu na jego dłuższy rozstaw osi - jest to potrzebne. To samo prawdopodobnie dotyczy modelu Panamera.

Mogą być trudności w dostrzeżeniu obecności RAS w 992 z tego samego powodu, co wspomniano powyżej - podobnie jak w Macanie, jego rozstaw osi jest stosunkowo krótki. Innymi słowy, zarówno 992, jak i Macan będą miały szybsze odczucie prowadzenia właśnie ze względu na ich (stosunkowo) krótsze rozstawy osi.

Kilka lat temu miałem przez miesiąc wypożyczony model Panamera 4S z 2018 roku i byłem zaskoczony zwinnością mojego Macana Turbo, gdy został mi zwrócony. Kiedy miałem okazję jeździć wypożyczonymi modelami Cayenne, prawdopodobnie bez zawieszenia pneumatycznego, byłem trochę zaskoczony ich jazdą przypominającą jazdę ciężarówką.

Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę w przypadku Cayenne, jest to, że kilka lat temu został przeprojektowany, aby bardziej przypominać najlepiej sprzedający się model Porsche - Macana! Chociaż może wyglądać bardzo podobnie do Macana, są to dwa bardzo różne pojazdy.

Powodzenia!
 
#14 ·
RAS może być bardziej zauważalny w Cayenne ze względu na jego dłuższy rozstaw osi - potrzebuje go. To samo prawdopodobnie dotyczy
Panamery.

Może być trudno dostrzec obecność RAS w 992 z tego samego powodu, co wspomniano powyżej - podobnie jak Macan, jego rozstaw osi jest
stosunkowo krótki. IOW, zarówno 992, jak i Macan będą miały szybsze odczucia podczas prowadzenia, właśnie ze względu na ich (stosunkowo) krótsze
rozstawy osi.

Miałem kilka lat temu 2018 Panamera 4S jako samochód zastępczy na miesiąc i byłem zaskoczony zwinnością mojego Macana Turbo, kiedy został
mi zwrócony. Kiedy miałem okazję jeździć samochodami zastępczymi Cayenne, prawdopodobnie bez zawieszenia pneumatycznego, byłem trochę
zaskoczony ich jazdą przypominającą ciężarówkę.


Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę w przypadku Cayenne, jest to, że kilka lat temu został przeprojektowany, aby bardziej przypominać Porsche #1
sprzedawcy - Macana! Chociaż może wyglądać bardzo podobnie do Macana, to dwa, bardzo różne pojazdy.

Powodzenia!
Świetne uwagi na temat rozstawu osi. Ma sens. Chociaż spodziewałbym się, że samochód SWB skorzysta z RAS na torze.
 
#15 · (Edited)
Właśnie przez to przechodziłem! Jestem zakochany w tym GTS (przybycie w maju: Moja wersja Macan GTS 2024); Chodzi mi o to, że uważam, że każdy szew w tej wersji jest DOKŁADNIE tym, czego chciałem w idealnym kompaktowym SUV-ie dla mnie. Chociaż moja dokładna specyfikacja nie była od razu dostępna u dealera, sprawdziłem kilka różnych specyfikacji 22'+ GTS / Gen 2 Turbo, aby wybrać to, co najbardziej mi się podobało w idealnym (dla mnie) Macanie. Sprawdziłem również X3MC i X4MC... ale ich podrzędny (subiektywny) wygląd i tańsze wyglądające/odczuwalne wnętrze, gorsze prowadzenie, pomimo tego, że zapierają dech w piersiach na starcie, po prostu zabiły wszelkie zainteresowanie BMW jako opcją.

Szczerze mówiąc, Macan GTS 2024 sprawiał wrażenie i, w zależności od konfiguracji, wyglądał bardziej jak sportowy samochód typu hot hatch niż SUV imo. Cayenne S sprawia wrażenie dużego, ciężkiego, bardzo przestronnego/luksusowego/zaawansowanego technologicznie i przyjaznego rodzinie pojazdu, z pomrukiem V8, kiedy chcesz; wcale nie źle, po prostu nie to, czego szukałem. A gdybym był pasażerem na tylnym siedzeniu lub stawiał na pierwszym miejscu moją powiększającą się rodzinę 4 lub 5 osób, Cayenne S byłby najlepszym rozwiązaniem z tych dwóch. Ale kupuję ten samochód dla siebie jako kierowcy. Po Macanie Cayenne sprawiał wrażenie, jakbym jeździł ciężarówką mojego taty jako dziecko (mam 178 cm wzrostu), zwłaszcza gdy sięgałem po dźwignię zmiany biegów.

Gotowy na gorącą opinię? Całkowicie subiektywnie i pomijając pieniądze (dosłownie dwa razy więcej pieniędzy i prawie 50% więcej mocy), ale nie wziąłbym nawet Cayenne Turbo GT zamiast Macana GTS. Myślę, że to przede wszystkim wygląd, ponieważ Turbo GT jest bestią pod każdym względem... dosłownie wygląda, jakby mógł zjeść Macana.

Nie sądzę, żeby można było tu uzyskać odpowiedź. Osobiście nauczyłem się, że jeśli mam wątpliwości jeszcze przed otrzymaniem tego, co zamówiłem, najlepiej anulować zamówienie, ponieważ prawdopodobnie nigdy nie znikną.

RÓWNIEŻ, rada, nie bierz izolowanych szyb do Macana, zabija to dźwięk silnika w kabinie imo. Nadal słyszysz / czujesz basowy pomruk, ale tracisz wiele wysokich tonów / średnich dźwięku.

Powodzenia!
 
#16 ·
Właśnie przez to przechodziłem! Jestem zakochany w tym GTS (przybycie w maju: Moja konfiguracja Macan GTS 2024); Chodzi mi o to, że uważam, że każdy szew w tej konfiguracji jest DOKŁADNIE tym, czego chciałem w idealnym kompaktowym SUV-ie dla mnie. Chociaż moja dokładna specyfikacja nie była od razu dostępna u dealera, sprawdziłem kilka różnych specyfikacji 22'+ GTS / Gen 2 Turbo, aby wybrać to, co najbardziej mi się podobało w idealnym (dla mnie) Macanie. Sprawdziłem również X3MC i X4MC… ale ich słaby (subiektywny) wygląd i tańsze wyglądające/odczuwalne wnętrze, gorsze prowadzenie, pomimo zapierającego dech w piersiach startu, zabiły wszelkie zainteresowanie BMW jako opcją.

Szczerze mówiąc, Macan GTS 2024 sprawiał wrażenie i, w zależności od konfiguracji, wyglądał bardziej jak sportowy samochód typu hot hatch niż SUV imo. Cayenne S sprawia wrażenie dużego, ciężkiego, bardzo przestronnego/luksusowego/zaawansowanego technologicznie i przyjaznego rodzinie pojazdu, z pomrukiem V8, kiedy chcesz; wcale nie źle, po prostu nie to, czego szukałem. A gdybym był pasażerem na tylnym siedzeniu lub stawiał na pierwszym miejscu moją powiększającą się rodzinę 4 lub 5 osób, Cayenne S byłby właściwym wyborem między tymi dwoma. Ale kupuję ten samochód dla siebie jako kierowcy. Po Macanie Cayenne sprawiał wrażenie, jakbym jeździł ciężarówką mojego taty jako dziecko (mam 1,78 m wzrostu), zwłaszcza gdy sięgałem po dźwignię zmiany biegów.

Gotowy na gorącą tezę? Całkowicie subiektywnie i pomijając pieniądze (dosłownie dwa razy więcej pieniędzy i prawie 50% więcej mocy), ale nie wybrałbym nawet Cayenne Turbo GT zamiast Macan GTS. Myślę, że to przede wszystkim wygląd, ponieważ Turbo GT jest bestią pod każdym względem… dosłownie wygląda, jakby mógł zjeść Macana.

Nie sądzę, żeby można było tu uzyskać odpowiedź. Osobiście nauczyłem się, że jeśli mam wątpliwości jeszcze przed otrzymaniem tego, co zamówiłem, najlepiej anulować zamówienie, ponieważ prawdopodobnie nigdy nie znikną.

RÓWNIEŻ, rada, nie bierz izolowanych szyb do Macana, zabija to dźwięk silnika w kabinie imo. Nadal słyszysz/czujesz basowy pomruk, ale tracisz dużo wysokich/średnich tonów dźwięku.

Powodzenia!

View attachment 280928
Doskonale...DZIĘKUJĘ
 
#23 ·
Myślę, że duże pytanie w Macan kontra Cayenne. Obecna sytuacja leży w przyszłości obu. Przed wprowadzeniem na rynek EV Macan, europejska produkcja miała zostać wstrzymana. Teraz to przemyślają. Zazwyczaj ten pojazd byłby przeznaczony do przeprojektowania. Cayenne to przeprojektowany pojazd. Przy moim tempie jazdy, rozglądam się za 18 miesięcy, aby wymienić samochód mojej żony. Będę musiał po prostu poczekać i zobaczyć, jak to wszystko się potoczy.

Oryginalny autor wątku jest wciąż w oknie, w którym bezpiecznie jest kupić którykolwiek z nich. Musi tylko wymyślić, który z nich bardziej lubi.
 
#24 ·
Zamówiłem więc nowego Macana kilka tygodni temu i od tego czasu modyfikuję zamówienie. Początkowo myślałem o Cayenne GTS i byłem gotowy złożyć zamówienie. Po obsesyjnym myśleniu, co prawdopodobnie wszyscy robimy, gdy chodzi o zamawianie czegoś takiego, zacząłem naprawdę przyglądać się Macanowi GTS. Mam najemcę, który wynajmuje dla mnie i ma Macana GTS i zacząłem go coraz bardziej lubić po tym, jak widziałem go każdego dnia w pracy, pomyślałem, że się zakochałem po jeździe, więc zamówiłem GTS 2024 i pomyślałem, że to koniec, koniec z trudnymi decyzjami. Wczoraj poszedłem do lokalnego dealera Porsche, ponieważ byłem skonfliktowany co do kolorów i mam czas do 5 marca na wprowadzenie jakichkolwiek zmian. Zobaczyłem Cayenne S w kolorze kredowym i czarnym, a mój żołądek się przewrócił. Zastanawiałem się, czy podjąłem właściwą decyzję: „Ma V-8. Oba wyglądają niesamowicie. Zastanawiałem się tylko, czy ktoś zmagał się z tą samą decyzją i czy ktoś podjął decyzję z Macana na Cayenne i żałował tego lub odwrotnie. Wszystkie moje dzieci jeżdżą własnymi pojazdami, więc rzadko ktoś będzie na tylnym siedzeniu. Nigdy nie zabiorę go na tor ani nie będę nim ścigał się na bocznych drogach, miejsca w każdym z nich wystarczyłoby mi. TIA.
Jeździłem Cayenne i było miło, ale nie zrobiło na mnie wrażenia. Kupiłem GTS, ponieważ chciałem bardziej sportowy samochód, który byłby w miarę praktyczny. GTS jest niesamowity. Wolę patrzeć na Macona niż na Cayenne, a Macon GTS prowadzi się i odjeżdża Tak, że Cayenne nie może tego zrobić. Zazwyczaj jestem tylko ja i moja żona oraz nasz pies w Macon, który ma dużo miejsca dla nas wszystkich i dostaję mój samochód sportowy w bardziej praktycznym nadwoziu.
 
#26 ·
Przechodzę z zamówionego '22 Macan na zamówionego '24 Cayenne S. Dla mnie Macan był po prostu zbyt mały wystarczająco często; od mnie lub innych wsiadających i wysiadających z przednich siedzeń, lub też okazjonalnego pasażera z tyłu, po korzystanie z przestrzeni bagażnika i opuszczanie tylnych siedzeń, zawsze muszę przesunąć fotel kierowcy do przodu. Kiedy mam pasażera z tyłu za mną, muszę jechać z fotelem do przodu, albo jak powiedziałem, kiedy moje tylne siedzenia są opuszczone do okazjonalnego transportu ładunku. Moje dzieci są wszystkie poza miastem na studiach, a 2 z 3 kończą studia i prawdopodobnie nie wrócą w maju. Jestem gotowy na trochę więcej przestrzeni i niesamowity pojazd o dobrych właściwościach jezdnych. Mam RAS, FYI, och, i sportowy wydech!
 
#27 ·
Przechodzę z zamówionego Macana '22 na zamówionego Cayenne S '24. Dla mnie Macan był po prostu za mały; od mnie lub innych wsiadających i wysiadających z przednich siedzeń, lub od okazjonalnego pasażera z tyłu, po korzystanie z przestrzeni bagażowej i opuszczanie tylnych siedzeń, zawsze muszę przesunąć fotel kierowcy do przodu. Kiedy mam pasażera na tylnym siedzeniu za mną, muszę jechać z fotelem do przodu, albo jak powiedziałem, kiedy moje tylne siedzenia są opuszczone na okazjonalny transport ładunku. Moje dzieci są poza miastem na studiach, a 2 z 3 kończą studia i prawdopodobnie nie wrócą w maju. Jestem gotowy na trochę więcej przestrzeni i niesamowity pojazd prowadzący się. Mam RAS, FYI, och, i sportowy wydech!
Nie będziesz rozczarowany. Właśnie odebraliśmy jeden i to fantastyczny pojazd. Mamy RAS i AS PASM. To szokujące, jak dobrze pokonuje zakręty. Silnik V8 to bestia, a dźwięk jest niesamowity.
 
#30 ·
Zamówiłem więc nowego Macana kilka tygodni temu, od tego czasu modyfikuję zamówienie. Początkowo przyglądałem się Cayenne GTS i byłem gotowy złożyć zamówienie. Po obsesyjnym myśleniu, co prawdopodobnie wszyscy robimy, gdy chodzi o zamawianie czegoś takiego, zacząłem naprawdę przyglądać się Macanowi GTS, mam najemcę, który wynajmuje dla mnie mieszkanie i ma Macana GTS i zaczął mi się podobać po zobaczeniu go każdego dnia w pracy, pomyślałem, że zakochałem się po jeździe, więc zamówiłem GTS 2024 i pomyślałem, że to koniec, koniec z trudnymi decyzjami. Wczoraj poszedłem do lokalnego dealera Porsche, ponieważ byłem w konflikcie co do kolorów i mam czas do 5 marca na wprowadzenie jakichkolwiek zmian. Zobaczyłem Cayenne S w kolorze kredowym i czarnym, mój żołądek się przewrócił. Zastanawiałem się, czy podjąłem właściwą decyzję: „Ma V-8. Oba wyglądają niesamowicie. Zastanawiałem się tylko, czy ktoś zmagał się z tą samą decyzją i czy ktoś podjął decyzję z Macana na Cayenne i żałował tego lub odwrotnie. Wszystkie moje dzieci jeżdżą własnymi pojazdami, więc rzadko ktoś będzie na tylnym siedzeniu. Nigdy nie zabiorę go na tor ani nie będę nim ścigał się po bocznych drogach, miejsca w każdym z nich wystarczyłoby mi. TIA.
Z pewnością są kompromisy. Macan GTS to legalny na drodze samochód wyścigowy SuV - mój Macan GTS z 2022 roku jest tak przyjemny w prowadzeniu, że jest moim codziennym kierowcą. Cayenne jest nieco większy w środku i znacznie większy na zewnątrz; podejrzewam, że Cayenne GTS jest również szalenie szybki, ale wierzę, że poczujesz większy rozmiar. Macan ma skrzynię PDS, podczas gdy Cayenne ma Tiptronic, co pozwala mu ciągnąć większy ciężar. A Cayenne GTs jest znacznie droższy. Przejedź się każdym z nich, nawet w trybie podstawowym, aby poczuć rozmiar podczas jazdy po krętych drogach. Następnie zdecyduj.
 
#33 ·
Dlaczego nie chcesz zaznaczyć darmowego zawieszenia pneumatycznego za zerową cenę? Lepsza jazda, brak przechyłów nadwozia i tryb terenowy, który podnosi samochód?
Zdecydowanie NIE wybieraj tej opcji. Wszystkie modele GTS są wyposażone w zawieszenie pneumatyczne, zaznaczenie tego pola pozbywa się ekskluzywnego, obniżonego ustawienia GTS, które jest standardem i zasadniczo daje ci model S z wysokością jazdy AS. To najbardziej wprowadzająca w błąd opcja ze względu na sposób sformułowania.
 
#36 ·
Próbuję zdecydować się na następcę mojego Macana Turbo PP z 2018 roku, co jest trudną decyzją, ponieważ był to wspaniały samochód. Podoba mi się Cayenne coupe i najprawdopodobniej zamówiłbym S, ale wciąż waham się nad Macanem GTS. Rozważałem nawet przyjrzenie się Mercedesowi GLE AMG 63. Spotkanie z lokalnym dealerem Porsche dzisiaj, ale nigdy nie było z nimi łatwo. Prawdopodobnie skończę zamawiając kolejny samochód od moich znajomych z NJ, przynajmniej nie czuję, że mnie oszukują.
 
#37 ·
Próbuję zdecydować się na zamiennik dla mojego Macana Turbo PP z 2018 roku, co jest trudną decyzją, ponieważ był to tak wspaniały samochód. Podoba mi się Cayenne coupe i najprawdopodobniej zamówiłbym S, ale wciąż waham się nad Macanem GTS. Rozważałem nawet przyjrzenie się Mercedesowi GLE AMG 63. Spotykam się dzisiaj z lokalnym dealerem Porsche, ale nigdy nie było z nimi łatwo. Prawdopodobnie skończę zamawiając kolejny samochód od moich znajomych z New Jersey, przynajmniej nie czuję, że jestem przez nich oszukiwany.
Próbuję zdecydować się na zamiennik dla mojego Macana Turbo PP z 2018 roku, co jest trudną decyzją, ponieważ był to tak wspaniały samochód. Podoba mi się Cayenne coupe i najprawdopodobniej zamówiłbym S, ale wciąż waham się nad Macanem GTS. Rozważałem nawet przyjrzenie się Mercedesowi GLE AMG 63. Spotykam się dzisiaj z lokalnym dealerem Porsche, ale nigdy nie było z nimi łatwo. Prawdopodobnie skończę zamawiając kolejny samochód od moich znajomych z New Jersey, przynajmniej nie czuję, że jestem przez nich oszukiwany.
Miałem bazowy model Cayenne na tydzień i bardzo mi się podobał. Chociaż nie tak zwinny jak Macan GTS, nowy Cayenne jest o wiele bardziej zwinny niż poprzednia generacja. Jest również bardzo przestronny i wygodny. Deska rozdzielcza Macana jest przestarzała, a przestrzeń bardziej przypomina sportowego sedana niż SUV-a, ale M3 go przebije. Idealnie byłoby mieć Macana GTS i Cayenne. Podobało mi się posiadanie obu z jednym 911 (zamiast dwóch 911, które mam).

Cena odgrywa dziką kartę w podejmowaniu decyzji. Realistycznie rzecz biorąc, Base to wszystko, czego potrzeba, ale S ma ten V8. Moja najniższa konfiguracja to 99 tys. (Base) i 125 tys. (S). Prawdopodobnie przeskoczyłbym na S, dopóki nie usłyszałem mojego numeru wymiany i nie spojrzałem w przyszłość, aby zobaczyć, jak to się dzieje ponownie z S. Nie spodziewałem się niesamowitego numeru wymiany, ale nie byłem też gotowy, żeby po prostu oddać mojego Macana. Kilka dni później dowiedziałem się, że GM w moim salonie (wszyscy od sprzedaży po serwis i klientów) go uwielbiał, odszedł. To zamieszanie mogło odegrać rolę w mojej wymianie, więc zdecydowałem się zatrzymać Macana. Jednak gdybym kupował nowy samochód, Cayenne S byłby SUV-em z wyboru. Mój 911 jest tak dobry, że cała zabawa/szybka emocja jest z tym samochodem. Doszedłem do tego, że SUV powinien być po prostu SUV-em. Ten samochód Base za 99 tys. daje radę.
 
#38 ·
Mamy bazowego Cayenne, którym jeździ moja żona. Właśnie dowiedziałem się, że Cayenne Coupe nie ma szyberdachu, nie żeby mi to było bardzo potrzebne, ale miło byłoby go mieć, ponieważ 911 go nie ma. Nie jest to jednak problem, dostałem miejsce w kolejce na Cayenne S coupe, moja pierwsza próba konfiguracji przekroczyła 170 tys. (próbuję zbudować podobnie do Turbo GT) i to było trochę więcej niż myślałem.
 
#39 ·
Patrzyłem dzisiaj na BMW X5 M. Dużo bajerów, ale wciąż skłaniam się ku Cayenne S. Najbardziej podoba mi się wygląd Coupe, tylko nie jestem pewien, czy zwykły Cayenne S nie jest bardziej praktyczny.
 
#40 ·
Cóż, wybieram się z Cayenne S Coupe. Zamierzam zamówić jeden. Sprzedaję również moje Turbo S i sprzedam lub zamienię mojego Macana, gdy przyjedzie Cayenne. Uwielbiam Turbo S, zawsze uwielbiam mieć samochód sportowy. Po prostu nie jest to dla mnie praktyczne, trochę przesada i nie można go w pełni wykorzystać. :)
 
#41 ·
W zeszłym roku jeździłem zarówno Cayenne S, jak i Macan S, zanim dokonałem zakupu.

Intencją było używanie go jako codziennego kierowcy. Chociaż podoba mi się prowadzenie Macana S, może to być przesada dla codziennego dojeżdżającego do miasta, chyba że otworzysz go na autostradzie. Dużo uśmiechów na milę. Praktyczność jest obciążeniem i to właśnie tutaj Cayenne z hakiem holowniczym byłby korzystny.

Gdybym miał to zrobić jeszcze raz, wybrałbym albo Macana T, albo Base Cayenne z opcjami wyboru. Nadal uwielbiam Macana S.
 
#42 ·
Nowy użytkownik tutaj. Byłem zdecydowany na nowego Cayenne S E-hybrid jako moje pierwsze Porsche, aby zastąpić mojego Jeepa Grand Cherokee 4xe jako mój codzienny samochód. Po długich rozważaniach na temat rozmiaru, rachunków za media (ładowanie w domu vs. firma płaci za benzynę), jak często jeżdżę sam itp. przeszedłem na nieelektrycznego Macana. Miałem szczęście odebrać nowego GTS 2025 z salonu. Jeździ zupełnie inaczej niż Cayenne i nie żałuję rozmiaru (ani ceny).
 
#43 ·
Nic tak jak V8 Cayenne GTS. Miałem GTS z 2013 roku, dość dobrze wyposażonego we wszystkie gadżety, nawet system dźwiękowy Burmester. Uwielbiałem ten samochód, nawet kilka razy brałem udział w autocrossie. Nie będę wchodził w szczegóły, z wyjątkiem tego, że prędkość lub alkohol nie były zaangażowane. Przy ustawionym tempomacie adaptacyjnym na ograniczenie prędkości 70 mil na godzinę, staranowałem 70 stóp stalowej bariery ochronnej, czołowo. Odbiłem się od drzewa. Wylądowałem w rowie i wyszedłem z tego z małym rozcięciem nad lewym okiem i siniakiem od ramienia do kostki. W samochodzie nie było ani jednego nieuszkodzonego panelu ani kawałka szkła. To musi być najbezpieczniejszy samochód na świecie. Tak otrzeźwiające zdjęcia... mamy teraz Macana GTS z 2018 roku i uwielbiam zwinność tego samochodu, ale wciąż tęsknię za moim Cayenne.
Bezpiecznej jazdy!
Tony
 

Attachments