Porsche Macan Forum banner

Chrome versus zwarte raamlijst

17K views 16 replies 15 participants last post by  kennethw  
#1 ·
Ik was vanmorgen toevallig in de buurt van een Porsche-dealer in mijn omgeving, dus ik reed de parkeerplaats op om te zien wat ze op voorraad hadden. Ik ben altijd nieuwsgierig en autodealers in onze omgeving zijn over het algemeen niet open op zondag (hoewel de BMW-dealer bij mijn kantoor, die onlangs van eigenaar is veranderd, nu een halve dag zondagservice heeft). Afgezien van wat ze in de showroom hadden en verschillende auto's die ofwel auto's van klanten in de service of leenauto's waren, hadden ze 27 Macans op voorraad. De overgrote meerderheid daarvan waren basismodellen of GTS'en, en er was maar één Turbo, een overgebleven '16. Geen Turbo PP's :). Wat ik echt opmerkelijk vond, was dat al die 27 zwarte raamlijsten hadden en geen enkele chroom. Ik wist wel dat chroom een beetje uit de mode is geraakt, maar ik besefte niet in welke mate... wauw.

• Like
Reactions: WHT TGR
#11 ·
Geen fan van chroom op mijn auto's, hoewel chroom misschien beter werkt op lichtere auto's.
Mijn vrouw stond erop dat ik chromen raamomlijstingen op mijn JBM Macan kreeg. Ze dacht dat ik eruit zou zien als een drugsdealer als alles zwart was. Op de meeste kleuren (vooral Rhodium en Wit) ziet de glanzend zwarte afwerking er het beste uit. Een witte Macan met donkere tinten en glanzend zwarte afwerking ziet eruit als een klein jacht.

Attachments

• Like
Reactions: DocJay
#3 ·
Ik hou van de chromen details in de auto. Ik hou niet van chroom aan de buitenkant.

#4 ·
Ik haat dit onderwerp omdat ik chroom heb en ik denk, denk eraan, dat ik zwart zou verkiezen. Is het een dealbreaker? Natuurlijk niet.

In feite is de raamomtrek zo mooi, het chroom accentueert de vorm van de auto en pakt de wielen op als ze niet zwart zijn. Ik heb zwarte koplampen en achterlichten en dus is een beetje chroom op de raamomlijsting een leuke touch. Hoewel, heb ik al gezegd dat ik zwart zou verkiezen?

Heb ik al gezegd dat ik daarom een hekel heb aan dit onderwerp? ;)

Oh, en het is helemaal geen verrassing dat de GTS'en een zwarte omlijsting hebben. Het past bij het karakter van een GTS om zwart te zijn.

#7 ·
Ik geef de voorkeur aan de aluminium afwerking boven de zwarte op een donkere auto en de zwarte afwerking op een lichte auto. Mijn GTS krijgt de aluminium afwerking. Ik ben het eens met @MDJAK over de omtrek van het zijglas. Volledig persoonlijke keuze.

Ik denk dat het afhangt van wat ze als meer dit of dat positioneren. De aluminium afwerking is een optie op de 911. Sterker nog, het kost bijna twee keer zoveel in de 911 als zwart op de Macan. Ik geloof dat ze de standaarduitrusting zo maken dat ze extra kunnen rekenen waar ze denken dat het kan.

#12 ·
Ik ben dol op mijn kleur: Donkerblauw Metallic met chromen rek, chromen raambekleding en chromen velgen. De daklijn en de wielen omlijnen de donkere auto prachtig, en de chromen raamomlijsting accentueert de vloeiendheid van het profiel. Ik zal nooit iets op het dak zetten, maar ik hou niet van de volledig zwarte Gangsta-look. Ik zou een foto toevoegen, maar kan niet uitvogelen hoe ik de telefoon hierheen kan overzetten.

#13 ·
Ik ben dol op de mijne, zwarte afwerking op rhodium zilver, maar om het 'thema' gaande te houden PDLS in zwart en gerookte achterlichten ...

Uiteindelijk zou ik andere sierdelen in glanzend zwart spuiten (grille, diffuser achter)

#15 ·
Merk op dat chromen afwerking niet beschikbaar is voor de 4-cilinder Macan. Het is alleen beschikbaar voor Macan S en hoger.
Zeer interessant, aangezien de zwarte afwerking een optie is tegen meerprijs op de andere uitvoeringen.

#16 ·
Glanzend zwart is een optie. Matzwart is het niet.

• Like
Reactions: SoCalS5
#17 ·
Mijn Sapphire Blue Turbo heeft aluminium/chroom frames, maar ik heb ook de roestvrijstalen voor- en achterbeschermplaten en treeplanken (voor de nu-niet-zo-kleine om in en uit te stappen) en ik denk dat het past. Als het zwart zou zijn, zouden de rest van de accessoires niet passen.

Maar om wat voor reden dan ook, zijn mijn PSE-uitlaattips zwart (dealer bestelde de verkeerde)!!!!